lördag 26 mars 2011

Barndomsminnen...

Jag äter frukost barfota och i nattlinne tillsammans med min bror i sommarsol.
På 60-talet hade nästan alla flickor kort hår precis som Tjorven, Stina och Skrållan!

Jag har suttit och tittat i gamla fotoalbum... blir glad och lycklig av dem! Jag har haft en underbar uppväxt. Jag har alltid känt mig älskad och välkommen till världen! Mina barndomssomrar älskar jag mest. De är som på Saltkråkan... skärgården ger mig inre ro, det är paradiset på jorden. Här bjuder jag på några bilder...
Här är jag tillsammans med mina bröder, mamma och moster, 1966!
Jag och en vit SAAB syns bakom min mamma. Hon hade alltid kameran med sig, den lilla bruna. Min bror och jag! Jag minns de där byxorna, de var svarta med skära rosor. Jag älskade dem och jag tyckte att de var så fina!
Släktfest 1967, jag 4 år och mina stiliga bröder 8, 16 och 14 år. De ser ut som Beatles!
Fniss, fniss jag och Lina har haft så mycket kul tillsammans.
1967 var jag 4 år - örhängen, högklackat och tjusiga hattar har jag alltid tyckt om.
{bilder från 60-talet som jag har fotograferat av från gamla fotoalbum}
dagens soundtrack...

6 kommentarer:

Sahra sa...

Bilder som lika väl skulle ha kunnat vara plockade ur mitt barndomsalbum. Jag hade också kort frisyr. Men det tror jag mest berodde på hårkvaliten och inte så mycket på modet. Haha. Jag var sen att bli hårfager. Precis som mina barn. Mina somrar tillbringades ute på Ljusterö i Stockholms mellersta skärgård. Och nu håller vi hus i södra skärgården. På Ornö. Älskar också skärgården. Ett ställe att läka på. Få ro i själen. Du är så söt på bilderna. Det går att urskilja vuxna Anna i de där barndomsbilderna. Jättefina minnen. Kram. Ps. Snart bara två timmar kvar. /S

Channal sa...

Sahra! Det finns fyra säsonger av Downtown Abbey!! Jippi!! Det är så jäkla BRA!! Påminner om "Herrskap & tjänstefolk", TV-serie på 70-talet.

Underbara somrar du o jag har haft! KRAM Anna

Habibty sa...

Vilka undebara bilder från din barndom!
Kram Nina

Sahra sa...

När hallåan sa det vid påannonseringen så bara jublade jag. Sonen tittade väldigt konstigt på mig. Otroligt frustrerande slut. Och så ska man behöva vänta ända till i höst. Det går inte. Måste försöka hitta den. Visst minns jag Upstairs Downstairs. Älskade den. /S

Anonym sa...

Vilka fantastiska barndomsbilder.
Ja... Julholt är absolut ett lyft o nu vädrar vi morgonluft.
Kram på dej å tack för titten. Asta

Anneli Stålberg sa...

Åh, vilka härliga nostalgiska bilder från det ljuva 60-talet! :)
Kram!