torsdag 12 maj 2022

En dag att fira♥

 Hur många har dubbelnamnsdag? Ordet dubbelnamnsdag är min Lottas påfund! Fyndigt tycker jag. 

Idag är det Charlotta och Lotta... en dag som har firats sedan jag var liten! 

Jag heter Anna Charlotta, därav mitt alias Channal. 


Härliga gröna bilder på mina Charlottor den 2 juni 2021

Ida och Alma heter också Charlotta... 

Men det är bara Lotta som har dubbelnamnsdag för hon heter Charlotta men har alltid kallats Lotta. 

Så idag efter jobbet har vi alla Charlottor firat med en mysig fika på stan tillsammans.


Sen får jag ju inte glömma att det är makens och min förlovningsdag också. 

Tänk, för NIO år sedan förlovade vi oss i Barcelona! 

Så när jag kom hem möttes jag av röda rosor, gulligt kort och färsk vit sparris.

Färsk sparris med citrongrädde... älskar't!

Grattis till alla Lottor!

Ni håller väl alla tummar och tår för Cornelia Jacobs? Just nu på TV ESC deltävling 2.

Kram till alla... Anna

(Alla bilder fotade av mig.)

8 kommentarer:

Ninnie sa...

Stort GRATTIS! Både till Charlotta/Lotta och förlovningsdagen!!

Min syster som inte finns med oss längre kallades Lotta, (men hon hette Liselott) Så Lotta är ett kärt namn för mig också, :)

Från Glam till Damm sa...

Grattis till alla Lottor och Charlottor. De där Morris-byxorna....jag säger då bara det!

Kramen,
Anneli

Anonym sa...

Tack Ninnie! Fina tankar till din syster❤️ KRAM

Anonym sa...

Tack Anneli! Visst är de läckra🌸 KRAM

Mamma C sa...

Grattis i efterskott till er alla Lottor.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Carin! KRAM

Annika sa...

Men så mycket att fira.
Grattis gånger många gånger!!
Ha en riktigt fin helg med allt du ska göra, som balunsen tex!!
Kramar!!

Channal sa...

Tack Annika! Kalas igår, firande idag och baluns imorgon! Tjoho!

KRAM