onsdag 4 maj 2022

Hemma hos mig i min trädgård...




Här blommar det violer, tulpaner, körsbärsblom, påsk- och pingstliljor. Det är vackert nu!
Längs med Bråviken är det fullt med blommande körsbärsträd och vitsippor. 
Imorse när jag var på väg till jobbet såg jag närmare 100 gudingar, ejderhanar, på Bråviken.
Ska försöka få dem på bild imorgon om de är kvar.


Varje gång när jag kommer hem och ser dessa gigantiska brandgula tulpaner blir jag glad!



Den här stora fina ringduvan förföljer mig... 
Här sitter den på biltaket och tittar på mig när jag ligger i blomsterrabatten.
En dag när jag satt på balkongen och läste kom den och satte sig 1 m från mig på balkongräcket. 
Kan inte låta bli att tänka på Bröderna Lejonhjärta. 




En kopp roibos-te på kvällen med en tesked honung är rogivande. 
Viktigt att mitt kvällste inte innehåller koffein för då kan det bli svårt att somna.



Dubbla narcisser runt äppelträdets stam och gräsmattan täckt med doftande violer.
De här dubbla pingstliljorna - narcisserna - är ovanliga och exklusiva i sin stil. 
Den har vita kronblad och en härligt laxrosa mitt. Älskar't!



Jättefin feminin blus i ett härligt mönster köpt 2019 från danska By Malene Birger.
Modellen har en avslappnad och lös passform, med breda manschetter och fina rundade kanter.
Läcker kvalité 66% viskos och 44% siden. Perfekt blus till både vardag och fest.
Blå sammetsliknande tighta jeans från Hunkydory köpta 2018 på Åhléns outlet.


Snygg arkitektur...

Parkeringshuset Spiran, byggt 1969, har samma färger som min Malene Birgerblus.
Imorgon hörrni är det fredag... och det ska bli 19 grader! Tjoho!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vackert med allt som blommar nu i din trädgård.
Min farmor fick påhälsning av en skata på balkongen flera gånger efter min farfar hade dött. Hon sa att det var farfar som hälsade på henne.
Kommer ihåg hur hon kunde trollbinda en när man var liten med hennes berättelser och sagor om olika väsen.
Vilken snygg blus och det var verkligen samma färg som på parkeringshuset.
Ha en fin och skön fredag nu. Här har vi också sol idag, så härligt.
Kram Carin

Annika sa...

Så så vackert, Anna.
Nu är det nog årets finaste tid hos dig.
Ljuvliga maj alltså!!

Alltså duvan, vet du vad jag tror, jag tror att det är en hälsning från din mamma eller pappa eller någon annan. Så fint.
Så ser jag på det hela.
Du får prata lite med den, men det gjorde du säkert också. Fint är det och en hälsning så fin.

Kramar!

Channal sa...

Hej Carin! Härligt att det har slutat regna och att solen skiner hos er som hos oss. Tack, tycker om blusen! Ja, precis vad jag tänker... mamma som hälsar på. KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Det är riktigt vackert ute nu! Den duvan är speciell... vi sitter tysta och tittar på varandra! KRAM