fredag 6 maj 2022

Med ögon känsliga för grönt🍃



Efter jobbet idag åkte maken och jag och tittade till våra föräldrars gravar.
Hos mamma och pappa var det fullt med vitsippor... älskar't!


De ligger vid en björkbacke i söderläge och runt om vitt, vitt med vitsippor.




På väg till Runtuna, långt ute på landet utanför Nyköpng körde vi förbi en vacker björkskog. 

Stanna bilen!



Våren har kommit på bred front! 
På två dagar har det verkligen exploderat med allt grönt... så vackert!


Underbart är kort! 
Och nog är det sant när det kommer till vitsippors och körsbärsblommors magnifika blomning!




Två stora vackra lönnar fyllda med små gula blommor...




Och gräsmattan under dem var full med tusenskönor...


Skön fredag... och Spelmannen sjungande Wicked Game på Masked Singer gav mig gåshud.



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Helt fantastiska bilder!

Trevlig helg.

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Tack! Detsamma till dig Anneli! KRAM

Mamma C sa...

Vackert så det förslår.
Ha en fin lördag nu.
Kram Carin

Anonym sa...

Så vackert med björkar och vitsippor tillsammans,
men tycker synd om björkarna, som står så nära
varandra, att de knappast har plats för sina grenar.
Min skogvaktarfader skulle absolut ha gallrat ut en
massa av dem. :)
Här är det azaleatid - massvis - tyvärr blir de
inte särkilt fina, när de blommat ut. Min mini-
syren har just slagit ut. Vackra löv och härlig
doft; en kort tid iaf.
Mors Dag i morgon. Mina två döttrar kommer med
kaffe och sockerkaka. - Trevlig veckända. Kram!
Ruth i Virginia

Channal sa...

Tack Carin! Kameranmklickar för fullt.Fin dag till dig också! KRAM

Channal sa...

Hej Ruth! Visst är det magiskt vackert med vitsippor och azaleor... men tiden när de blommar är alldeles för kort! Älskar syrener! Mina syrener har små små gröna knoppar. De blommar säkert till skolavslutningen. Ni firar Mors Dag lite tidigare än oss. Du ska ha en jättefin och mysig dag imorgon bästa Ruth! Sockerkaka är gott! Kan dina döttrar svenska? KRAM