tisdag 10 maj 2022

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...

3 days, 3 looks, one woman!

Jag fokuserar på tidlösa klassiskt eleganta och vackra plagg, skor och accessoarer.  
Möjligheterna att blanda och variera allt är näst intill oändliga. 
Rött, vitt och beige... måndagens hallbild!


     


Nyköpt vit T-shirt i bomull från Zara. V-ringad, kortärmad och med fint hålbroderi nertill.
Gosigaste storkoftan i rött från Malene Birger - REAfynd 2016.
Favoritmodellen i byxa, Fiona Peg från Filippa K
Här sandfärgade i tunn skön bomull köpta för två år sedan på REA.
Supersköna glittriga ljusa loafers från Ecco som är flitigt använda i 7 år!
 
Läckraste röda krokoväskan i skinn från Åhléns.


Hallbild från i fredags i rött och beige!




Röd blus (2018), beiga byxor (2020), trenchcoat (2018) och sneakers (2018) från Filippa K.
Jag är verkligen ett REAproffs!

Allt är REA-fynd sedan några år tillbaka!

Årets majblomma får mig att tänka på vitsippor med den ska symbolisera ett stekt ägg! Läs HÄR!



Sandfärgade mjuka sneakers i mocka från Filippa K köpta 2018.
 
Dagens hallbild i beige och marin!


Underbar sidenblus i kitt och marin från Hunkydory köpt 2014 - ÅTTA ÅR SEDAN!
Under blusen ett mörkblått linne. Repris på de beiga bomullsbyxorna.
Sämskinnsliknande loafers mjuka som tofflor från Kiomi, TIO år gamla och lika fina!!

Att investera i klassiska plagg i bra kvalité lönar sig... och jag tröttnar aldrig på dem.
Jag är bra på att planera min garderob... och tack vare bloggen har jag lite koll på läget.
Ja, bloggen är lite som min katalog. Mitt garderobs-kartotek - Weekly Planners!


Balkongdörren står öppen... utanför sjunger näktergalen vackert!
Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

8 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Go kväll i stugan!
Allt är så fint! Rött är så otroligt snyggt och krispigt till beige och kaki. Du gör som jag, gräver fram gobitar ur garderoben med några år på nacken. Det går utmärkt när man köper klassiska kläder med stil. Jag shoppar nästan bara i min egen garderob numera, trots att jag är frestad att handla hem något nytt och vårfint ibland. REA är min bästa gren! Love it! Du är så snygg!

Varm kram och ha en fin kväll!

Anneli

P.S. Väldigt fin grönblommig klänning du klickade hem från Jumperfabriken.

Channal sa...

TACK! Visst är det kul att shoppa i sin egen garderob! Åh... visst är den underbar den grönblommiga! Den kommer jag använda om tio år! LER! Fin kväll till dig också Anneli! KRAM

Mamma C sa...

Mycket snyggt du hittat i din garderob.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack Carin! KRAM

Annika sa...

Rött är verkligen snyggt, och extremt fint med just khaki. Gillar den färgen mycket.
Visst lönar det dig att köpa kvalitet.
Du har verkligen mycket snyggt.


OCH din utsikt från balkongen sååååå underbar!!
Kramar!

Channal sa...

Tack Annika! Utsikten är guld! Visst är rött en härlig färg! KRAM

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen
som jag önskar ska
vara fortsatt bra !
mvh / Berit

Channal sa...

TACK Berit! KRAM