tisdag 24 maj 2022

Skönt med en kort arbetsvecka...

Kära vänner! Sommaren närmar sig med stormsteg... luften doftar hav och syren!


Igår var det måndag och då var det "syjunta" hemma hos Rebecca.



Hon bjöd på min favoritpaj... rabarber- och jordgubbspaj med vaniljsås. Mums, så jättegott! 
Och hur underbart ljuvligt doftade inte liljekonvaljbuketten som stod på bordet! 




Innan jag åkte till Rebecca hämtade jag min jubileumsgåva. 
Så nu pryder denna vackra stora akvarell vardagsrummet fint. Jätteglad för den!


Idag tisdag har halva arbetsveckan gått... känns som om det är fredag imorgon!
Rätt så skönt faktiskt med bara tre dagar att jobba. Gillar Kristi himmelsfärd!



Kristi himmelsfärdsdag har firats sedan mitten av 300-talet, eventuellt sedan år 375.
Helgdagen infaller alltid på en torsdag, vilket gör den följande fredagen till en klämdag. 
Härligt med långhelg! Även gökottor firas ofta denna dag. 







Idag har jag fixat mina naglar. Supernöjd med färgen... så godisläcker!



Nu har vi kommit till slutet av maj och det blir varmare, soligare och roligare för varje dag.
Imorgon jobbar jag länge till 16.30... efter det hem och packa! Blir långhelg på Österlen. 
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vackra bilder över Bråviken och din tavla är så fin.
Liljekonvalj och syrener, det är början på sommaren.
Ha en bra dag och en mysig helg på Österlen.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Fin helg till dig också! KRAM

Annonym sa...

Du bor verkligen fint, så härliga bilder. Njut av ledigheten och Österlen,( inte så väldigt långt från mej.) Kram Nikkos/Lilian

Channal sa...

Hej Lilian! Känner igen ditt alias från Insta! Välkommen till min blogg! Så FINT på Österlen!

KRAM