söndag 20 september 2015

Känner mig hemma på chilensk grillfest!

I fredags var det Chiles nationaldag och det vill chilenarna fira ordentligt.
Min Idas pojkväns föräldrar ordnade en stor fest hemma hos sig och vi blev bjudna. Jättekul!



Jag känner mig hemma vid sådana här tillställningar. 
Mina barns pappa är nämligen chilenare och vi var tillsammans i 22 år. Si, yo hablo un poco de español. 
Här får man MYCKET MAT! Inte bara en grillad köttbit... utan flera.
Empanadas är min favorit, chilenska piroger. Blev överlycklig när det bjöds på det.

 


Alla åldrar är med på festen... hela släkten och alla vänner. 
Folk kommer och går och musiken är hög och grilloset ligger lågt.
Stor generositet i alla enkelhet... verkligen supermysigt!



Här är värdinnan i svart spetsblus och blommiga byxor, Mickes mamma. Hon är jätterar och fin.
En överraskning var att Juanita som har min favoritbutik, Parfymeri No18 var där.
Det är hon i grå topp, svarta byxor och Chanels mörkblå nagellack Fortissimo. Jättekul!!



Ida och Teddy var glada och hade det bra... 
Måste säga att chilenarna är i allmänhet väldigt ödmjuka, artiga och nästan lite blyga.




Trivdes underbart bra i detta sällskap... vi fick en jätterolig fredagskväll.

Dagens soundtrack...
En av mina absoluta favoriter - chilenska Violeta Parra med sin Gracias a la vida.


Jag vill tacka livet som har gett mig så mycket!

Du ska ha en skön söndag och nu håller vi tummarna för IFK Norrköping!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min iPhone5)

26 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Åhhhhh så roligt! Ser verkligen jättemysigt ut! Och du är lika vacker som vanligt!!!
Önskar dig en skön och mysig söndagskväll.

Kramar Anncathrine

Home2tiny sa...

Men ååå vilken mysig kväll och så mycket gott, härligt med sådana fester. Kramisar Tina

Channal sa...

Tack! Vi hade en jätterolig kväll!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen kul med sådana fester!

KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

Äpplet har inte fallit så långt då. Då förstår jag varför dina fina tjejer är så mörka och vackra.
Kul att få gå på chilensk afton och äta deras mat och extra kul när man känner till deras matkultur och blir bjuden på något man gillar. Svaret på din fråga hos mig är: jag vet inte än. Vet inte hur jag laddar upp kort till mina blogginlägg än.
Har inget redigeringsprogram heller än. Skulle behöva gå en kurs hos någon.
Kram Helena

anettan sa...

Så trevligt. Kram Anette

Channal sa...

Det var jättekul och massor av folk i deras lilla radhus.

Jag har fått full support till min Mac. Ska dit imorgon. Kan även ta det online men jag vill ha det "på riktigt". Ska bli spännande att komma igång.

KRAM!!

Channal sa...

Det var jättekul o trevligt!

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Anna <3

Vet inte vad du gör med mig...men jag får lyckobubbel! Vad fint och härligt det här inlägget är. Underbart att vara tillsammans så här och få njuta god mat. LOVE!

Tack underbara för dina fina ord, blir verkligen jätteglad!!! xo

Puss o Kram

Channal sa...

TACK :-) Lotta!

Blir nostalgisk med sådana här fester. Jättekul att få uppleva det igen tillsammans med mannen och självklart mina döttrar.

KRAM!!

Annika sa...

Förstår att det var jättekul, och GOTT!! Är det ditt ex där på bilden? Han som grillar.
KUL att ni kommer överens och träffas och att han kör dessa fester!!
MYSIGT!!
Kramar!!!

Channal sa...

Kul med stora fester. Nej, det är Idas pojkväns pappa. Det var hans föräldrar som fixade festen. Mina barns pappa bor i Kina, Shanghai. Han var hemma på Lottas student. Det var kul!

KRAM!!

åse sa...

Men åh vilken härlig fest, jag blir alldeles varm i hjärtat . Kram Åse

Channal sa...

Vi hade det jättetrevligt!

KRAM!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken härlig fest, det syns att ni har roligt och
trivs. Och så fin du är i din header, superfin
klänning.
Kramar/AM

Mamma C sa...

Vilken toppenfest med en massa fina människor.
Kram Mamma C

Channal sa...

Åh tack! Den bilden är exakt ett år sedan den togs. Bröllop i Tylösand, jag i en Maria Westerlind. Älskar hennes klänningar.

KRAM!!

Channal sa...

Ja, det är jättekul!

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Vilken fest ni hade!
Alla ser ut att trivas och må bra. :)
Pratade man om den stora jordbävningen i Chile? Eller hade den kanske inte hänt då.
Vad fint att ni fick vara med och fira Chiles nationaldag.
Kramar!

Unknown sa...

Så fin du är på fotot. Förstår precis vad du skriver om. Älskar att vara på internationella fester, det är så mycket fart, ljud och generositet så man blir varm i hjärtat. Jag har ju varit tillsammans med en italienska man i 21 år och vi har Sofia tillsammans. Jag blir fortfarande helt lycklig av att vara på italienska tillställningar. Känner mig hemma och mår underbart bra. Vi mår nog alla bra av lite multikulti! :) Din dotter är så vacker och ser så härligt välmående ut!
Kram
Maria

Channal sa...

Vi pratade bara lite om jordbävningen. En miljon människor evakuerades, tio döda. Oroligt! Många är vi som har släkt och vänner där. Ingen av dem var drabbade. Men vi tänkte på alla!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Visst är det underbart med multikulturella fester! Alltid kul och spännande. Då har vi haft latinos båda två ;-) Vackra människor!

KRAM!!

Anonym sa...

Ser supermysigt och roligt ut! Vad härligt med så gästfria människor! Allt behöver inte vara perfekt och i ordning bara hjärtat och känslan finns där.
Kram Pia

Annika sa...

Vilken underbar fest det verkar ha varit. Så kul med så mycket trevligt folk och härliga bilder. Kram Annika

Channal sa...

Verkligen supermysigt med massor av god mat och så mycket pyntat med Chiles färger. Det var lyckat!

KRAM!!

Channal sa...

Vi hade det jättekul!

KRAM!!