torsdag 24 september 2015

Skoljoggen!


Här löper dagarna på... igår hade vi schemabrytande för Skoljoggen.
Varje år har vi denna idrottsdag... den är kul och uppskattad.


Idrottsläraren på skolan arrangerade Skoljoggen tillsammans med elevrådet. 
Representanter från elevrådet värmde upp alla 460 elever tillsammans med ett gäng lärare.


Denna dag är en löparfest med flera viktiga syften. 
Dels får skoleleverna röra på sig och ha kul tillsammans och dels samlas det in pengar till barn i Centralafrikanska republiken som lever i SOS Barnbyars barnby Bouar.


Här går startskottet! En massa springande barn är svåra att motstå... de är så taggade och glada!



 Alla elever på skolan deltar på sina villkor. Springa, jogga, lunka eller gå. 
Det väljer de själva. Skoljoggen är en härlig manifestation för idrotts- och löparglädje. 


 Alla (åk.4-9) sprang samma sträcka på 4,2 km.
Bra kämpat alla fina elever på min skola!



Ett blött lönnlöv mot en grå onsdagshimmel... 
Även om gårdagen var grå så var den färgstark, rolig och varm!

Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12)

14 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Tack för din kommentar. Javisst är det så, alla borde ha en Majalykta.
Vilken bra sak med Skoljoggen! Roligt tillsammans för en bra sak, kan det bli bättre i skolan!!!
Underbara höstbilder du bjuder på också.

Fin torsdagskväll till dig
Kramar Anncathrine

anettan sa...

Vilka kämpar....Kram Anette

Mamma C sa...

Vilket härligt och bra iniativ på din skola.
Kram Mamma C

Channal sa...

Majalyktan och skoljoggen... det ger hopp!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, heja heja!!

KRAM!!

Channal sa...

Skoljoggen har funnits i 30 år och jag tror nästan alla skolor har det. En bra aktivitet.

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Vad roligt att ordna en sådan aktivitet som alla kan delta i på sina villkor.
Och bra också när pengarna går till ett fint initiativ.
Vackra höstbilder!
Kramar!

Charlie sa ... sa...

Det här är jättefint och härligt! Så roligt att alla kan vara med, med fokus på glädje, samvaro och idrott - för ett gott syfte! Jag känner doften av skog, hög luft, löv. Jag får hemlängtan! Vill gå i skolan ;-)

Tack underbaraste Anna för fina ord, som alltid. Du gör skillnad!!

Varm kram och trevlig helg min vän!

Lotta

Channal sa...

Sådana dagar lyfter och då ser vi vilka fina ungdomar vi har!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen ett gott syfte... och det dofta höst den dagen. En härlig dag!

Tack själv för dina värmande kommentarer Lotta.

KRAM!!

Husbilen Tuzzen sa...

Härligt! Jag har precis, vid 41 års ålder, upptäckt löparglädjen. Tänk om jag kunde fått pushen redan i skolan.
Kram Helen

Channal sa...

Det är aldrig försent! Har läst Martina Haags bok heja heja!!

KRAM!!

PaulaHelenas sa...

Hoppas att du får en härlig helg!
Kram,kram

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig Paula!

KRAM!!