söndag 27 september 2015

Kulturnatten!


Det blev en lugn lördag... vilade mitt ben mest hela dagen.
Men på kvällen åkte vi in till Kulturnatten. Det är mannens och min kväll.
V hade vår första date på Kulturnatten 2006. Nästa år blir det tioårsjubileum... Lovely


När vi åkte in till stan steg en jättemåne upp ur Kolmårdsskogen och solen gick ner över Bråviken.

 

När vi kom in till stan tog vi lite gott att dricka på Pluras stammisställe Broadway.
Vi åkte in mest för att lyssna på Idas pojkväns band Bell Habib som spelade på kulturkvarteret Hallarna.
Jag är ett fan till dem. De är jättebra... modern indipop á la Pink Floyd.



Sen hamnade vi på en superläcker fotoutställning... Från Clapton till Plura.


På Knäppingsborg var det så knökat med folk att det inte gick att vara där.
Men vilken folkfest! Så mycket kul att titta och lyssna på. 
Min ABSOLUTA favorithelg i stan! 






Titta här! Vi träffade Ida och Lottas fina kusin Ebba igen (hon var med på babyshowern). 
Hon jobbar på Stadsmuseet. Det blev en lång jobbardag för henne.


På Arbetets Museum blev det skrattfest!
Mannen och jag hamnade bredvid ett annat par i samma ålder som oss och vi skrattade tillsammmans så vi kiknade.
Vad vi skrattade åt? Jo, Jan Stenmark är ett geni... galet KUL!! Han har en utställning där.




Var stolt och rädd om dig min kära läsare!

Skön söndag och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Wooo,vilka underbara Foton ♡ ...
Ha det så gott i Höstsolen!

Mamma C sa...

Har varit i skärgården, så missade kulturnatten i år igen.
Kram Mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Härliga bilder, ser ut som en riktigt trevlig kväll.
Kram Pia

Channal sa...

Tack! Det var en jättetrevlig kväll =)

KRAM!!

Channal sa...

Skärgården är underbar! Var galet mycket folk på kulturnatten i år!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ha det gott du med. KRAM!!

The Place To Be - Malin sa...

Verkar som en lyckad kväll! 10 års jubileum - grattis!
Kram Malin

Home2tiny sa...

Vilken härlig folkfest och den där fotoutställningen skulle jag bra gärna vilja se. Förstår att ni njöt och hade det riktigt trevligt. Kramisar Tina

åse sa...

Vilken härlig folkfest, ser super mysigt ut. Kram åse

Channal sa...

Nästa år blir det tioårsjubileum. Tummen upp för det!

KRAM!!

Channal sa...

Kulturnatten är en höjdare!

KRAM!!

Channal sa...

Det var det också! Jättekul!

KRAM!!

Annika sa...

Jan Stenmark var teckningslärare på min skola!!! Kul va! Tyvärr hade inte jag honom (jag hade den andra teckningsläraren), men min syster hade JS och hon gillade honom verkligen!! Ja, jag gillar verkligen hans alster.
Roligt med kulturnatt.
SÅG din superfina bild av Blodmånen. DEN fick jag inte se, trots perfekt tidpunkt och plats på klotet, det var för mulet. SÅ himla TRIST!! GLAD att du fick till bra bilder!
Kramar!!

Channal sa...

Wow vad häftigt! Han är riktigt kul! Min humor. Kan tänka mig att han var en bra bildlärare.

Hade velat se mer av månen men jag var så trött och somnade. Trist att det var molnigt hos er.

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Så trevligt och mysigt det ser ut!
Kram

Channal sa...

Det var det också.

KRAM!!