fredag 18 september 2015

My Glam Station!

Det är så lätt att fastna i gamla hjulspår. 
Som att lägga sin makeup på exakt samma sätt varje dag år ut och år in. 


Klart, om du har hittat en look som du trivs med och gillar så är det helt ok. 
Men om du inte vågar experimentera... hur kan du då veta att det inte finns andra nyanser av ögonskuggor, läppstift eller rouge som du skulle passa ännu bättre i och älska ännu mer.
 Jag tycker det är kul att variera och experimentera. 
Jag gillar när det kommer ut nyheter och speciellt i en begränsad upplaga.
Som Chanel Blue Rhythm som finns ute nu.



Bara för ett år sedan skulle jag aldrig drömma om att ha blå ögonskugga. 
Det förknippas med min första sminkning. Jag tio år gammal... året är 1973. 
Jag skulle gå på mitt första fredagsdisco en varm vårdag... jag gick i trean.
Blå ögonlock, Mary Quant jeansblå nagellack, kastanjevatten på en bomullstuss som jag smorde in mitt ansikte med... som lämnade kvar en brun kant på halsen. Sedan sprayad med en doft av liljekonvalj, mammas Diorissimo. 
V-jeans och en t-shirt med inbroderade små speglar. Roliga minnen!




Åren mellan 1983-2003 sminkade jag mig på typ samma sätt... inget blått utan väldigt snällt i brunt och rosa!
I dag vid 50 har jag det mycket roligare vid sminkbordet.... My Glam Station!


Dagens doft bakom örat... Coco Mademoiselle Edp - OMG vad den luktar gott!
I toppnoten apelsinblomma och mandarin. 
Hjärtnoten består av mimosa och ros. 
Basnoterna är vanilj och vit mysk.


Chanel Stylo Yeux Waterproof - Long Lasting Eyeliner är mina favoriter. Här i färgerna... 
  1. 103 Blue Exquis i sidenblått 
  2. 916 Perle de Lune i glittrande pärlemogrått.
  3. Samt Chanel flytande eyeliner med fin pensel i färg 60 Metallicblå.

 På munnen har jag Chanel Gloss Volume och läppenna i färg 34 Natural.
Glosset ger lite fylligare läppar (det pirrar och sticker) samt att ditt egna pigment på läpparna framhävs.


Visst är det kul med smink? Det tycker jag iallafall.

Till något annat. Idag är det Chiles nationaldag, den 18 september! 
Vi är bjudna på en stor fest där detta firas med pompa och ståt! Ska bli jättekul!! 


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Ciao och Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Fin sminkning! Jag kanske också skulle våga mig på lite blått...kram

Channal sa...

Tack! Blått passar alla ögonfärger.

KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Du är ju blond och blåögd och vacker...klart du ska ha blå ögonskugga!

Jättesnyggt!

Jag kör också mycket med Chanel vad gäller parfym, läppstift och nagellack. Hudvården får dock amerikanskan Estee Lauder stå för.

Kramar,

Anneli

Anonym sa...

Kikar in & önskar dig en fin Söndag!

Channal sa...

Estee Lauder är kanon! Blått passar jättebra till alla. Blå som brunögd. Vilken parfym har du?

KRAM!!

Annika sa...

Ja, blått kan vara lite svårt ffa då man har blåa ögon själv. I know...
Men din mejk är jättesnygg!!
Jag har snöat in totalt på sminkmärket Smashbox. Det enda jag köper just nu. HIHI!!
Kramar!!

Channal sa...

Du är som jag :-) haha snöar in sig på vissa märken. Jag blir en samlare. Smashbox ska vara superbra. Har aldrig testat. Borde göra det.

KRAM!!