söndag 6 september 2015

Har firat ett kvarts sekel!


Idag fyller mannens yngsta 25 år. Vi har varit och grattat honom med paket och tårta.
25 år, det är stort! Ett kvarts sekel. Nu är han vuxen. Nu är det inte längre ok att ligga och sova till klockan 12.00!




Alla suktar efter hallon- och blåbärstårtan... mmmm! Rosorna på bordet är från mina föräldrar.
Min mamma ringde mig och sa: "Petter är en så rar och fin pojke. 
Du måste köpa en bukett rosor till honom från Gunnar och mig på hans tjugofemårsdag."
Och det är verkligen sant. Han är en kanonkille! 

Hipp Hurra Din dag!

 

Vi hade en trevlig och mysig stund med tårtkalas!
Men vart tog helgen vägen? Känns som om den har regnat bort.


I fredags var jag kulturell.
Jag och några kollegor var ute och åt och efter det såg vi Sverigepremiären av Frankenstein på Östgötateatern. 
Den var klart godkänd, +3. En nattsvart och dråplig rock'n roll saga om vänskap, kärlek, misslyckanden och ond bråd död med Anders "Moneybrother" Wendin i rollen som den fallne ängeln.



Ja, vi har haft en regnig helg men enligt meteorologerna ska det bli soligt och varmt nästa vecka.
Skön söndagskväll till dig min kära läsare!

Kvällens soundtrack... 6:e september.


Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

32 kommentarer:

No34 sa...

Vilket härligt kalas, och tårtan såg verkligen god och inbjudande ut! Du är en fantastisk fotograf, underbara bilder!
Söndagskram från Kate

Channal sa...

Tack! Har fotat med både finkameran och mobilen.

KRAM!!

Mamma C sa...

Vilken tårta, vem skulle inte sukta efter den. Men visst är det dråpligt att när vardagen kommer är det sol.
Kram mamma C

Channal sa...

Tårtan var jättegod och finns på Maxi =)

Verkligen typiskt... helgens väder har varit bedrövligt! Men vi får glädjas att solen kommer!

KRAM!!

Unknown sa...

Det är så roligt när barnen fyller år och ett tårtkalas det är härligt det. Tårtan såg underbart god ut.
6:e september, den låten kommer man allt ihåg. :)
Kram
Maria

Channal sa...

Haha kul att även du minns den :-)

KRAM!!

The Place To Be - Malin sa...

Wow ja 25 är stort det! Då är man ju faktiskt nästan vuxen :-).
Stort grattis till sonen!

Kram Malin

Razzy sa...

Åh det är stort att fylla 25, min stora har ett år kvar och han har redan börjat om det :) Grattis till bonussonen. Kram Eva

Annika sa...

Det är stort att fylla 25, grattis till bonussonen. Jag blev också sugen på tårtan, den såg verkligen god ut. Ha en fin kväll. Kram Annika

Channal sa...

Tack! 25 år, Då är man vuxen! Men barnen kommer alltid vara små.

KRAM!!

Channal sa...

En milstolpe i livet! Tack! Har fina bonusbarn :-)

KRAM!!

Home2tiny sa...

Vilket mysigt kalas, men det ska man ju ha när man fyller 25 år. Fina bilder som alltid Anna. Kramisar Tina

Channal sa...

Tårtan var god! Älskar blåbär! Fin kväll till dig med.

KRAM!!

Channal sa...

Alltid mysigt att träffas alla tillsammans och äta tårta och fira!

KRAM!!

anettan sa...

Grattis grattis.....så himla god tårtan ser ut....mums. Kram Anette

Channal sa...

Den var jättegod :-)

KRAM!!

Anne-Marie sa...

25 år är speciellt. Minns att jag blev extra grattad av mina föräldrar.
Den tårtan såg god ut. :)
Läste om allt regn som kommit i Sverige och att vissa delar fått översvämningar.
Här kommer en ny värmebölja under veckan. Börjar bli litet tjatigt faktiskt.
Kram!

Channal sa...

Förstår att värmen är tuff! Skickar över lågtrycket vi hade i helgen till Kalifornien! Nu i veckan har vi haft strålande sol med kylig höstluft. Känns fräscht!

Minns också min tjugofemårsdag firande med familjen. Vart har åren tagit vägen?!!

KRAM!!

Livskraft sa...

Vilken ljuvlig tårta.
Tack snälla.
Kram fina

Channal sa...

Du bjuder verkligen på jätteläckra bilder på Insta!

KRAM!!

Mittgodastefinaste sa...

Jag minns just min 25årsdag jätteväl, kommer ihåg känslan av allt jag ville göra innan 30 precis som om det skulle ha varit kört sen! Det var ju tur att den känslan inte stannade sen efter 30 och 40!!

Kram Jenny

Channal sa...

Precis! Minns samma sak! Nu vid +50 har jag hela framtiden framför mig!

KRAM!!

Maria at inredningsvis sa...

Solroser gör mig glad :) och mmmm tårtan.

Idag har jag förhöjande inredningstips på bloggen :)

Ha en fin ny vecka!

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Channal sa...

Visst är solrosor fantastiskt vackra!
Inredningstips är kul... ska kolla in.
KRAM!

åse sa...

Vilket härligt firande och den tårtan mmmmm så smarrigt. Som alltid vackra bilder här hos dig,solrosorna som en tavla. Underbart. Kram Åse

Channal sa...

Tack! Älskar solrosor!

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Mums, vilken tårta kram Diana

Blommiga Rutan sa...

Vilka härliga bilder! Och så gott det ser ut. Ja, 25 år är lite speciellt.
När kommer lilla barnbarnet? Visst var det någon gång i september det var dags?

Kramar Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Glömde säga; tack för nostalgilåten.

Channal sa...

Den var god! KRAM!!

Channal sa...

Den 13 oktober är det beräknat. Så snart :-)

KRAM!!

Channal sa...

Haha varsågod!