måndag 6 april 2020

Årets varmaste dag... +17☀️





För en vecka sedan, förra söndagen gick maken och jag samma promenad.
 Efter att ha gått denna promenad idag är jag helt slut!
Jag är så FRUKTANSVÄRT TRÖTT! Har legat i karantän tills idag!
Ja, jag håller avstånd, tvättar händerna och har varit hemma vid minsta symtom.
Nu när jag är utsläppt kunde jag inte låta bli att slänga mig bland alla blå, blå skilla och andas in blomdoften.


 

Oj, se här! Ett stort träd föll viss över stigen när stormen drog över ostkusten häromdagen... 


Det gick bra att gå under stocken...



Svintunaån slingrar sig genom vitsippor, svalört och lövträd med små ljusgröna löv.



Tills den rinner ut i Bråviken...


Min Fjällräven Konken var med på makens rygg... en liten fika var nerpackad.


Så underbart att få sitta nere vid vårt sommarbo i värmen. Detta har jag längtat efter!


Vågor som kluckar under oss, en god kopp hederligt svenskt kaffe, en Japp och solen i ögonen... 


Det gör gott för själen!
Bästa medicinen!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig och Johanna)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så härligt att solen, våren och värmen äntligen kommit.
Krya på dig.
Kram Carin

Channal sa...

Verkligen! Så efterlängtad!!

KRAM

Annika sa...

Vilka härliga vårbilder!!
SÅÅÅ fina, och så vårliga. Här har våren kommit långt, men det är inte konstigt, allt är tidigare i år. Våren sådär tre veckor tidigare än normalt.
Kram!

Channal sa...

Härligt att vi har våren att glädjas åt... så vackert ute nu!

KRAM