fredag 10 april 2020

Långfredag...

Kära vänner! Så här vackert var det inne i stan igår när jag gick till mamma.


Mars och april har varit/är som en oändligt lååång långfredag.
Men april bjuder verkligen på en vacker vår. Fast vi har ju inte haft någon vinter. 
Det blev en lång höst och en tidig vår.


Våren är min favoritårstid. Måste fokusera på det positiva och vackra.
Solen skiner återigen, för vilken dag i ordningen har jag tappat räkningen på.
Vill bara njuta, vara kär och pussas!


Japp, då var det klappat och klart inför morgondagen. 
Påskafton bjuder på en lyxig förrätt med sparris och mousselinsås.
Till huvudrätt en örtfylld fläskfilé och till efterrätt en frasig rabarberpaj. Bara maken och jag!



Det är på påskafton påskharen kommer med påskäggen. 
Vi hade planerat en påskfest just på påskafton tillsammans med alla barn och barnbarn. Så blir det ju inte.
Tur det finns roliga minnen att se tillbaka på här på bloggen. Som förra årets påskfest, se HÄR!
Alma och Frank kommer på äggjakt i trädgården på söndag eller måndag. Skiner solen blir det även en påskfika ute. 
Vi tar en dag i taget!
Det bästa är i alla fall att jag mår bra förutom min pollensnuva... atjhooooooo... gahhhh!





Allt ljus på dig min kära läsare!

Glad Påsk och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vackra bilder från strömsparken.
Här fick det bli en swish till alla våra barnbarn i år.
Vi skulle ha varit i Sverige om inte detta virus hade kommit.
Kram Carin

Channal sa...

Tack🌸Så fint där.
Sannerligen en annorlunda påsk vi sent kommer glömma.

KRAM

Ninnie sa...

Ååå, så vackert! Jaa, man blir bara SÅ tacksam över att kunna njuta av vårsol och blommor, speciellt den här våren.
Ha en fortsatt fin påskhelg!!!

Channal sa...

Tack🌸 Detsamma till dig!

KRAM