onsdag 8 april 2020

När jag har legat i karantän...

Har jag hittat två svenska TV-pärlor och igenkänningsfaktorn ÄR STOR!! Det är Sjölyckan och Dejta.


Har du sett Sjölyckan på C More/TV4? Andra säsongen finns nu att streama.
Älskar den ljuvliga skärgårdsmiljön, ost- och matkriget och alla skådisar!


Sen har vi Dejta på SVT... den får högsta betyg av mig. Tycker andra recensioner är orättvisa. 
Kanske serien ligger mig nära... för jag känner verkligen igen mig i Ella! 
Hösten 2003 separerade jag från mina barns pappa. Åren 2004-2005 nätdejtade jag för fullt. 
Jag var då i samma ålder som Ella i serien och även mina barn, Ida var då 14-15 år och Lotta 9-10 år, som hennes barn. 
De olika typerna av män känns faktiskt igen. Hahaha... same same 15 år senare! GALET!
Underbart att få SKRATTA åt det nu när man har fått lite perspektiv på de åren. 
Det skulle kunnat vara jag som skrivit manuset till serien... inte bara lite kul! Utan jättekul!


När jag ändå är inne i dejtandet måste jag säga att jag tycker det är fascinerande och spännande att se hur människor funkar.
Ta tillexempel Gifta vid första ögonkastet på SVT. Högt vågat spel! Denna säsong är inte lika bra som de tidigare.


Första dejten även den på SVT är ett program jag gillar... så många fina, udda och roliga människor.
Den mysiga bartendern Daniel är en favorit! Han lugnar deltagarnas nerver. Ja, hela personalen är urmysig!


Nejdå... jag har inte missat det stora amerikanska experimentet Love is blind på Netflix.


 Singlar går in i dejtkapslar och pratar om intressen, religion, romatik och sex.
För vem ska en gnista tändas och vem hittar en själsfrände. 

Nu mår jag mycket bättre förutom att jag är väldigt trött. Så jag tar det lugnt med Mac'en på magen!

Kram till alla... Anna

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, man får snart fyrkantiga ögon av denna karenstid som råder här just nu. Men tack för en del tips.
Kram Carin

Channal sa...


Haha eller hur! Tur man kan skratta mitt i allt elände.

KRAM