lördag 4 april 2020

Fyraårskalas...

Kära vänner! Jag kom inte med på kalaset, snyft... jag ligger hemma och känner mig lite risig.
Har isolerat mig med gula skumkaniner (som jag köpte till påskäggen) och Netflix.


Men jag fotograferade presenterna innan jag slog in dem och målade ett kort.
Asså... jag bara älskar att köpa presenter i den söta lilla leksaksaffären... jag blir som ett barn själv. 
Vill leka med allt!


Däremot såg mina döttrar till att jag fick vara med på ett litet hörn via messenger. 1000-Tack rara ni!




Det är så himla kul att se hur roligt och fint de leker tillsammans. 


Och chokladtårtan smakade bra ute i trädgården... fast det var visst lite kallt.


 Av Alma och Frank fick Inez Barbiedockan Elsa från Frost och den blev populär! Elsa var med hela tiden!


Tänk så många gullungar vi har... lycklig fast jag inte var med på kalaset!


Ett fint litet trädgårskit och tre fröpåsar med rosa luktärter, ringblommor och morötter.
Nu får Inez ut och påta i jorden. Nej, det blev ingen klänning eller klackskor från farfar och Anna.
Det blev tema natur i stället. Inez fick även Majas alfabetssånger och Majas naturpyssel av oss.
Jag älskar Lena Anderssons sagofigurer Maja och Linnéa... blir nostalgisk från när Ida och Lotta var små.


Hur många gånger har inte jag sjungit och lyssnat på Majas alfabetssånger både hemma och i skolan.
Tröttnar aldrig på dem... de lever vidare till den nya generationen.
Minns att jag satt upp Majas alfabetssånger som en musikal i skolan och då gick min Ida i parallellklassen.
Vi samkörde båda klasserna. Det blev fantastiskt fint. Ida var herr Kanin i förgätmigejsången. Måste ha varit 1997.


Majas naturpyssel är jätteroligt.  En väska att ta med ut i naturen. 
Samla, upptäck och lek. Det innehåller memory, bingo, luffarschack, pysselböcker, aktivitets-loppa och naturdagbok.
Så nu kan Inez leka med naturen och hålla koll på familjens trädgård.
Längtar till att få dofta på luktärterna och få smaka på Inez morötter.


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig och Ida)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Men vilken fin naturpresent det blev.
Krya på dig.
Kram Carin

Channal sa...


❤️-Tack!! Det är inte kul för man blir lite nojig.

KRAM

Ninnie sa...

Men så trist...Hoppas att du snart kryar på dig, och att det bara är en vanlig förkylning!
Vilken fin present till en fyraåring! Ja, Majas alfabetssånger är ju så fina! Dem sjöng o läste vi mycket för några år sen i förskolan - men nu har de glömts bort. Dags att ta fram dem igen tror jag!

Channal sa...


❤️-Tack! Håller mig inomhus. Det måste ni absolut göra!! Fram med Maja🌸🍃

KRAM