tisdag 19 juli 2022

By the poolside💩🍉

KÀra vÀnner! Vilken sommar vi har!
 Och Ă€nnu varmare ska det bli imorgon och pĂ„ torsdag, 32°- 34°!



Idag har vi legat vid eller i poolen mest hela dagen... inte maken dock!
Han har hjĂ€lpt sonen att flytta ut möbler och kartonger frĂ„n deras hus i SvĂ€rtinge. 
För ett Är sedan flyttade de till Kisa och nu kÀndes det som att det var sista gÄngen vi var hÀr.


Och det var verkligen jĂ€ttekul att fĂ„ trĂ€ffa Inez och Lilly. 
Nu nÀr de bor i Kisa blir det inte lika ofta som innan nÀr de bodde hÀr i SvÀrtinge.


Jag, Ida, Frank, Alma, Inez och Lilly njöt av detta lilla paradis... det Àr jÀttefint hÀr!
Gunga, hoppa pÄ studsmattan och klÀttra upp till huskojan i trÀdet.


Men som sagt... mest var det glada barn i poolen!





Jordgubbar och vattenmelon lÀskar gott... det var 27 grader i luften och i vattnet!




Sen var det kul att leka affĂ€r... glassen var vĂ€ldigt dyr! 
Dyrare Àn pÄ glassrestaurangen SmultronstÀllet!


NÄgonstans mitt i allt badandet och bÀrandet blir alla hungriga!
Jag bjöd pÄ lunch pÄ den stora balkongen... spagetti och köttbullar.



Och Ànnu mer bad efter maten...
 TĂ€nk, nĂ€r jag var liten sa mina förĂ€ldrar att det var farligt att bada direkt efter maten.
Jag kunde fÄ kramp och drunkna! Jag skulle bli tung som en grÄsten.
Det finns ingen som har fÄtt kramp av att bada efter maten. Inte vad jag vet i alla fall!



Frank, Alma, Inez och Lilly fick en jÀtterolig dag tillsammans...






Har alltid Àlskat ljuset frÄn det hÀr fönstret... Bye bye!


Var rÀdd om dig i vÀrmen min kÀra lÀsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken hĂ€rlig dag för barnen att fĂ„ ses och bada och leka med varandra. Även om det nu var sista gĂ„ngen pĂ„ detta stĂ€llet.
Ha en lika skön och bra dag idag med och bada mycket i BrÄviken om vÀrmen stiger för mycket.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Nu Ă€r bilden full m ungar o packning! Idag blir det Lilla Älgsjön! KRAM

FrÄn Glam till Damm sa...

Hej Anna,

AlltsÄ det dÀr huset som makens som med familj har Àr underbart. Ser ut som en riktig idyll, och sedan utsikten och poolen...

Men ska de sÀlja och inte ha det kvar? SÄ synd i sÄdana fall. Kanske gÄr det att hyra ut?

Vilken hÀrlig dag ni fick hela gÀnget. Haha...Ja, det Àr bra att de lÀr sig att ta riktigt bra betalt i glassaffÀren tidigt :-)

Varm kram och ha en fin eftermiddag!

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! En jÀttemysig dag fick vi. De har hyrt ut huset i ett Är nu. Nya hyresgÀster nÀsta vecka. Tror tyvÀrr inte de kommer tillbaks dit. Det Àr ledsamt! De hÄller pÄ med ett NYTT renoveringsobjekt i Kisa! KRAM