torsdag 7 juli 2022

Livet går med alla sina kontraster vidare!


Borta bra men hemma bäst! Kära vänner, vi kom hem vid 04.00 i tisdags morse.
Jag sov till 12.00 och sen blev det silllunch på balkongen med utsikt över Bråviken.
Inte helt fel det heller efter en fantastisk vecka i Parga. 
Och jag lovar att det kommer bildbomber därifrån. Svårt bara att välja bland alla 600 bilder.



Väl hemkomna var vi riktigt sugna på sill och potatis! 
Tänk, jag skördade två gurkor när jag kom hem och de var sötare än de grekiska. Så Goda!






Igår onsdag tog vi en tur upp till mina föräldrars grav och gjorde fint med rosor i vas.
När mamma kom till oss plockade hon alltid med sig hem en liten bukett med fairy-rosor.




Efter kyrkogården blev det lunch och kaffe i Gamla Oxelösunds Bygdegård.
En utflykt till barndomen...


Det här är mitt barndoms-sommarparadis och även mina barns... 
En älskad plats med så många underbara positiva minnen. Älskar't!



När vi kom hem fick vi bästa besöket... Frank, Alma och deras föräldrar kom på fika.


Vi bjöd på smultron på strå, jordgubbar och nyplockade bigarråer till glass.




Frank älskar vinbärssnäckorna och han berättade att de kan bli 30 år gamla.
Tänk, jag blir aldrig för gammal för att lära mig något nytt. Fascinerade!.. 30 år...




Att klättra i körsbärsträdet och sitta och äta bär är sommarlov!


Vi har ett bigarrå- och ett körsbärsträd. I år är det ett riktigt bärår!
Efter fikat blev det bad vid vårt sommarbo...


Alma gjorde ett troll av sten och sjögräs. Det är skönt att komma hem... 


Det regnar idag! Och tänk så annorlunda allt blir då. Ledsamt liksom.


Men idag fyller min äldsta bror år så vi ska åka dit och gratta honom, blir trevligt!
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Visst stämmer det, Borta bra men hemma bäst.
Mysigt att få träffa sin fin flock igen och bara få vara.
Vi får hoppas att det kommer en ny värme efter regnskuren.
Kram Carin

Anonym sa...

Gärna lite varmare tack! Men jag fryser inte i alla fall! 21-25 vore perfekt! KRAM

Ninnie sa...

Härliga sommarbilder! Och så mysigt att få träffa Frank och Alma och familjen igen. Frank har blivit så stor - visst är han liksom våran Lilly sju år och ska börja ettan till hösten?
Ser fram emot bilder från Parga!!! Vi var där 2018, och längtar alltid tillbaka dit!

Annika sa...

SÅ fina sommarbilder!! Jättefina!
Er sillunch ser mer än god ut!
MUMS!!
Mysigt med familjefika för er alla.
Kramar!

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Du har alldeles rätt, den är lika gamla. Frank blir 7 i oktober och ska börja ettan. Våra små har blivit stora! Nu är jag klar mad ALLA bilder! KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Det smakade gott efter en vecka i Grekland. Hoppas allt ordnar sig med ditt flyg! KRAM