söndag 31 juli 2022

Min helg!

NärCon lördag...


Hur festligt och kul är det inte med NärCon... överallt igår såg vi fina CosPlay-animefigurer.
Ida och Lotta fick en kanondag... och det här ska de göra till en tradition varje år.


Efter att vi lämnat av dem vid ett-tiden mötte vi två andra systrar... Inez och Lilly.

Gamla Linköping...


Vi startade med lite lunch... och fika... och efter det massor av andra roliga aktiviteter!




Höjden av lycka var när jag fick syn på en orange telefonkiosk.
Televerkets färg var just orange... minns ni deras bilar?
Jag berättade om hur det var när inga mobiltelefoner fanns... och hur man använde dessa telefoner.



Sötisarna! De blev helt lyriska... lugnt dagens höjdpunkt! Hahahaha det ÄR sant!



Jo, det var ju väldigt roligt att åka tåg till den stora lekparken också.


Tingelinge tåget går... tuff tuff!
På vägen dit såg vi både får och CosPlay-animefigurer.




Efter nästan fyra timmar i Gamla Linköping stängdes allt ner... klockan var redan FEM!
Blev varsin isglass innan det var dags att hoppa in i bilen.
När vi kom hem blev det middag på balkongen...
Ja, det blev både middag, frukost och lunch på balkongen i rosa.
Jag hade lovat att allt skulle gå i rosa när jag dukade och så blev det... två lyckliga systrar!


Och hur roligt och spännande är det inte att få klä ut sig och låna halsband, ringar och armband.
Den lila prinsessklänningen med puffärmar har jag sytt... den andra glittriga köpte jag på Rhodos 1981.

Torsjön söndag...



Idag har det varit 26 grader varmt... 
Efter lunchen innan det var dags för hemfärd för flickorna var vi bara tvungna att ta oss ett dopp.
Det smakar väldigt bra med söta jordgubbar... sen är jordgubbar superbra på att få loss en lös tand!


JA! Inez tappade sin framtand! Det är stort... i natt kommer tandfén!
Det har varit jättemysigt att få rå om de här två gullungarna. Tacksam!
Och ikväll kommer jag somna gott... 

ps. HEJA ENGLAND! ds.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig dag ni hade. Fullt ös som det brukar bli med barnbarnen.
Så kul att dina flickor kommer göra NärCon till en tradition för dem.
Och England gick ju och vann 😀.
Kram Carin

Anonym sa...

Fullt ös och jättemysig! Det har varit en rolig helg! Imorgon vila. Yes, England tog hem det!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men vilken trevlig dag ni fick och så vackra bilder. Gamla LInköping ser ut som en plats som jag måste besöka. Så mysiga miljöer...Haha...Och jamen tänk när man stod i de där telefonkioskerna och matade in mynt för att ringa :-) Så fint med temat rosa till flickorna. Härligt! Man blir glad av dina bilder.

Ha en riktigt fin dag.

Regn och rusk i Dalarna nu när vi går in på sommarlovets sista vecka.

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig och hoppas solen snart kommer åter till dig! Vi fick verkligen en mysig helg! Phuuu... mentalt är jag inte inställd på sista veckan än. KRAM