söndag 24 juli 2022

En solig söndag...


Kära vänner! För oss med trädgård råder det underbara dagar! 
 Varje dag poppar något nytt upp, något nytt slår ut och en ny blomma dyker upp! 



Igår hämtade maken och jag de här två gullungarna... så vi har fått rå om varandra ett helt dygn!


 Vi vaknade efter en natt med skönt sommarregn och trodde att dagen skulle gå i grått! 
Men så blev det inte! Perfekta 22 grader och sol!
Här har det pysslats, ritats och målats! Och smultron och blommor har plockats...


Emellan all lek behövde vi ju äta också! Fyra runt bordet på vår underbara balkong! 
 Just idag serverades mina saftiga supergoda grillade hamburgare med egen pommesfrites.
Vaniljglass och jordgubbar till efterrätt... Annas Happy Meal!



Nu är ordningen återställd... Frank och Alma är hemma.
Men här förbereds det och planeras för nästa vecka... 
För då kommer makens bror från Stockholm. Han ska vara här hos oss i tre dagar.
Han är en pescetarian, eller stockholmsvegetarian. 
Det är en person som äter en vegetarisk kost men även fisk och skaldjur. 

Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

En superlördag som ni haft.
Pescetarian var ett nytt ord för mig 🤔.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Ja, när sommaren är som bäst! Hmm… tror nog att jag är 3/4 pescetarian😁 KRAM

Ninnie sa...

Vilken mysdag med de små! Vi hade våra minstingar, Sam och Sally, här igår en stund på eftermiddagen är deras mamma o pappa var iväg. Glädjepiller!

Anonym sa...

Tack! Verkligen glädjepiller!! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Du är min mormor-förebild. Så härliga bilder av dina barnbarn och så vackra blommor du har. Att laga till en vegetarian kommer du att klara galant :-)

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Hej! Tack! Gullig du är! Haha det blev svamprisotto! KRAM