fredag 22 juli 2022

Serietips när regnet kommer...

Japp, idag har det åskat och ösregnat mest hela dagen!



Här kommer tips på fyra TV-serier som jag verkligen gillar! 
Mat, mat och drama i vackra miljöer... 


Tittar du på serien Delicious med Emilia Fox och Dawn FrenchSVT just nu? 
Det gör jag!  Den handlar om relationer som utspelar sig i vackra Cornwall.
Huvudpersonerna driver ett tjusigt hotell med restaurang och skapar maträtter inspirerade av gamla italienska recept. Mer avslöjar jag inte för dig som inte sett något. 
Serien visar hela tiden läcker mat och svepande landskapsbilder från Cornwall. Älskar't!


Ännu mer mat! 
Det här är en underhållande TV-serie på HBO om den amerikanska kända TV-kocken Julia Child.
2009 såg jag filmen Julie & Julia, där Meryl Streep spelade just Julia Child. 
Innan hade jag inte en aning om vem denna TV-kändis var. 
Julia introducerade det franska köket till amerikanarna på 60-talet. 
Det fick mig att tänka på Sveriges Ria Wägner. Minns ni?
Julia är en mycket lättsam och helt ljuvlig TV-serie. Love it!
Här spelas Julia av brittiska Sarah Lancashire.
Du har väl INTE missat henne som konstapel i serien Happy Valley? Så jäkla bra!


En riktig Anna-serie på SVT
Brittiskt kostymdrama som utspelar sig på den italienska rivieran sommaren 1926.
 Hotell Portofino är nyöppnat av en brittisk familj. De får en tufft start... ont om både pengar och personal. 
Gäster visar sig vara svåra att behaga. Inte nog med det så gror Mussolinis växande fascistiska styre. 
Men mitt i allt frodas romanser och kärlekshistorier i ljuvliga vackra Portofino. 


Ännu mer svepande landskapsidyller från Italien... älskar denna feelgoodserie Signora Volpe C More
Emilia Fox från Delicious spelar en utbränd MI6-agent som sadlat om till detektiv.
Hon flyttar från hektiska London till pittoreska Umbrien i Italien och börjar lösa brottsfall. Me like!



När jag blir pensionär ska jag göra temaresor Italien runt och på den engelska landsbygden!


Det är faktiskt skönt med regn! Men jag önskar dig sol min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig och lånade från nätet)

6 kommentarer:

Ninnie sa...

Tack för serietips!!! Ibland är det svårt att hitta något man vill se tycker jag. Man scrollar runt och tittar, men kan inte bestämma sig... Men vi ser just nu en serie på sex avsnitt som heter Två somrar (Netflix) - den är bra!
Ja, skönt med lite regn och mulet...Men nu vill jag ha solen tillbaka!

Anonym sa...

Tack själv för tips! Just nu njuter jag av regnsmattret utanför. Skönt! Igår såg jag filmen ”Mysteriet Henri Pick”. Den var bra! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Regnet stod som spö i backen även här och det dundrade och blixtrade på himlen.

Tack för bra tips på filmer. Jag är vansinnigt förtjust i brittiska kostymdrama.

Ha det gott varm kram,

Anneli

Mamma C sa...

Tack för tipsen, ska lägga dem på minnet. För här hos oss är inget regn i sikte än så länge 😉.
Kram Carin

Anonym sa...

Dito, vansinnigt förtjust jag också i britbox! Igår 30 grader, idag 17!!

KRAM

Anonym sa...

Här har vi fått välbehövligt med regn! Men uj vad det åskade!! Solen kommer snart åter! Men inga nya värmerekord hoppas jag!

KRAM