söndag 12 april 2020

Middleaged teacher's Wardrobe Diary

Hemma-looken denna påsken till ära...
Påskfin trots att det bara är vi två... maken och jag. Koftan är som påskgodis!



Skinn gör alltid en look lite coolare.
BRYT AV MED SIDEN. Perfekt för en lite mer uppklädd look. 
Sidenblus stylas fint ihop med läderkjol. Fin partylook.


  • Den här blusen har jag även i svart. Tycker om modellen och materialet. Här i rostbrunt - Coster Copenhagen
  • Svart lite A-linjeformad kjol med resår upptill i mjukaste nappa - Filippa K
  • Svarta skinnpumps - Clarks


På väg ut... slänger av mig pumpsen på med koftan och bootsen.
STYLAD MED STICKAT! 


FÄRG! En stark trend i vår. Och jag bara älskar mina schyssta knähöga BOOTS
Ursnygg kombination. Stylar läderkjolen med oversized tröja.

  • Gladrandig stickad kofta i lite ledigare passform. När jag gick på högstadiet runt 1978 hade jag en liknande kofta - Odd Molly
  • Svarta knähöga läderstövlar - Clarks


Ja, jag älskar färg och det gör mig glad!


Solen skiner och det ÄR ändå lite vårkänsla i luften trots allt. 
Just nu längtar jag efter den normala vardagen... till skolan som vanligt på tisdag.
Allt ljus på dig min kära läsare!

Styrkekram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhhh, älskar din kofta.
Min första kofta som jag stickade själv var i en massa sprakande färger.
Kommer ihåg att jag köpte garnet som var i härvor i en affär som hade mycket färgsprakande av Gunilla Pontén (eller om det bara var hennes saker). Tror den låg på Sankt Persgatan där Linden ligger nu.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Visst är koftan en doft av 70-tal!

KRAM