lördag 25 april 2020

Hur gott och vackert...



Det är väldigt mycket mat på min blogg just nu...
 Sushi är en favorit... maken och jag delade på detta stora fat.
Vi blev proppmätta! Jag brukar alltid säga att jag blir skönt mätt av sushi.
Det bästa är att vi kan sitta ute och äta. Allt smakar mycket bättre i solsken under bar himmel.


På Kungsgatan i Norrköping finns hela världens matkultur... 
Avokados beställer vi hem den absolut godaste sushin online med hemleverans.
Det finns t.o.m. TRE japanska restauranger på den gatan!
Sen har vi thai, libanesisk, vegansk, italiensk, grekisk, amerikansk, engelsk, svensk, indisk, turkisk, spansk och koreansk.

Världens bar!


Sushi förbereds med endast en handfull ingredienser men kombinationen av smaker och konsistenser har inga gränser.
Sushi betyder inte “rå fisk" utan ordet refererar till riset som är förberett med vinäger.
Skär aldrig en sushibit i två delar. Ät den alltid i en tugga... det smakar bättre då. 
Lägg wasabin i sojasåsen för att göra en wasabisås. 
Dränk inte din sushi i soya, utan doppa den snabbt i sojafatet med wasabin.


Sushi är inte bara himla gott, det är faktiskt väldigt nyttigt och vackert också.
Tio orsaker till att jag kan få sådana cravings på sushi vissa dagar...
1. Smaken - 2. Nyttig fisk - 3. Risvinäger - 4. Inlagd ingefära - 5. Soya 
6. Sjögräs - 7. Japansk pepparrot wasabi - 8. Grönt te - 10. Tempura...

Bon appétit och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Jösses vad jag väntar på att alla restauranger ska öppna igen så jag får äta sushi.
Ha en fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Kan förstå det! Men egentligen kan jag nog inte föreställa mig hur det är i Spanien.

KRAM