måndag 13 april 2020

Annandag Påsk...


Kära vänner! Nu är påsken och mitt påsklov slut...
En bild säger mer än 1000 ord. Så varsågod! Här kommer en bildbomb från idag!



Med karta och kompass fann Frank och Alma påskäggen som påskharen hade gömt i lördags när han kom förbi.
 Hur GLADA blev de inte när de fann sina påskägg proppfulla med goda och roliga saker.





Det blåste lite kallt ute så vi tog påskfikat inne i köket.








Frank och Alma hade med sig nybakade bullar som de hade bakat tillsammans med mamma Ida. 
De bullarna uppskattades verkligen... de var jätte-jättegoda!




 

Söt tändsticksask broderad av mamma... den har hängt med varje påsk i säkert 15 år.




Lyckat avslut på ett lugnt påskfirande.



Nu är det bara att kavla upp ärmarna och ta tag i en ny arbetsvecka.


Styrkekram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken mysig dag.
Här är vår karantäntid förlängd nu till den 26 april men det blir nog längre ändå tror jag.
Ha en bra start på jobbet nu efter ditt påsklov.
Kram Carin

Channal sa...

Låter lite skönt trots allt. Läste igår att Spanien öppnar upp på flera arbetsplatser. Håll avstånd och tvätta händerna.

KRAM

Annika sa...

SÅ fint allting är hos dig.
Vackert med alla påskiga bilder och all god mat.
Så vårligt, så fint.
Idag drar alla barn här igång skolan igen, virtuellt vill säga, efter påsklovet. Det blir nog en utmaning. Skolan kommer inte att öppna mer denna termin.
Jobbigt och svårt.

Din instafilm i helgen när ni besökte din mamma rörde mig verkligen. Så fint.

Kramar!!

Channal sa...

Blev lite virtuellt här också. Tisdagsmorgnar har eleverna moderna språk. Normalt har de det på en annan skola, ett högstadium. Men nu är det via Google meet. Funkade bra. Vi har tränat på detta i fall att. Mina lektioner lägger jag ut i Classroom (en tjänst på driven). Men jag tror inte att svenska skolor blir lookdown. Det tycker jag är bra. Men klokt att stänga igen äldreboenden. Märklig tid!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så fin påsk! Den där lilla tjejen. Så söööööt Henne får ni hålla hårt i :-) Hon påminner mig om min Emilia när hon var liten som också hade så mycket hår och chokladbruna ögon.

LoL! Kan du tänka dig att jag också har den där Toarps-kronan som jag dekorerar efter säsong. Jag köpte den när jag var utlands-svensk och då var det ju extra viktigt med allt det där typiskt svenska. Jag tror att du och jag har parallell-shoppat i mångt och mycket :-)

Ha det gott!

Kramen, Anneli

Channal sa...

Haha kul! Ja, lite som kosmiska shoppers. Jag köpte den när barnen var små. Säker 20 år sedan. Har varit undangömd länge. Har påsk, midsommar, jul och en förgätmigejblå!

Söta tjejer vi har 👧🏻 ❤️

KRAM