torsdag 30 april 2020

Trevlig valborgsmässoafton!


Alla valborgsmässoeldar är inställda! Svinkallt ute är det också så det gör inte så mycket.
Idag jobbade jag till klockan fyra... var hemma strax innan fem jättetrött.
Så maken och jag tar det lugnt... jag är proffs på att slå dank... låta hjärnan dagdrömma.
Och det gör mig mer tillfreds med mitt liv. Sen ledigt i tre dagar! Så Skönt!
På denna dag för 74 år sedan förlovade sig mina föräldrar.
Ringde och pratade med mamma...
Grattade lite och hon kunde inte förstå att det var så länge sedan och att pappa inte finns hos oss.
Sen att sitta inne på äldreboendet är inte det roligaste... inte få träffa några av sina kära.
Det är tungt! JÄVLA Coronahelvete!!



Men är det valborgsmässoafton så är det. Självklart har spisvärmen värmt mig gott.
Anna bjöd på ugnsbakad färsk lax med gräslökshollandaise 
serverad med färskpotatis, grön sparris, haricots verts och rödbetsgroddar.


Till laxen tog vi ett glas riktigt fint och gott franskt rosévin.
Bouchard Ainé & Fils Pinot Noir Rosé. 



Desserten blev vit choklad-pannacotta med rabarberkompott och havreflarn.
 En riktig valborgsmeny... supergott och proppmätta!


Ikväll kommer jag se färdigt på Jane Austens Sanditon... åtta avsnitt på SVT play.


Sanditon är Jane Austens sista icke färdigställda 200 år gamla roman 
Men nu finns den som TV-serien... färdigskriven av House of cards-skaparen Andrew Davies.





Valborg symboliserar våren... och det gör ont när knoppar brister.
Håll avstånd, tvätta händerna och använd sunt förnuft.
Styrkekram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Blev ju en fin Valborgsmässoafton utan eld i alla fall.
Mycket god mat och en bra serie.
Tråkigt att du inte kan besöka din mamma ännu.
Kram Carin

Channal sa...

Absolut! Annorlunda med god mat o bra TV!

KRAM