torsdag 9 april 2020

Skärtorsdag...


Påsken innehåller många helgdagar... idag kommer det nog tyvärr inga söta påskkäringar och ringer på dörren.
Blåkulla är ju den plats dit häxor enligt folktron flyger på kvastar under skärtorsdagen. I år är det inställt!


Ojoj så många tussilago... hela ängen är full av små solar!
Som barn plockade jag ofta in en liten bukett med tussilago till mamma.
Hon blev alltid så jätteglad! Buketten hamnade i en äggkopp på köksbordet.



Så idag plockade jag en solig tussialogobukett och åkte med den till mamma.


På gräsmattan till entrén lade jag buketten och ett påskägg med godsaker.
Personalen kom ner och hämtade allt och mamma stod på balkongen och vinkade.
Vi pratade lite med varandra... men helt plötsligt kom det inte fram ett ord från mig... gråten satte sig i halsen.
Mamma håller sig undan från hemskheter. Jag saknar min världsgulliga mamma.
Personalen berättade att det är mamma som är den kloka och sakliga som piggar upp de andra gamlingarna när de deppar ihop.
Vet precis vad de menar... mamma har alltid funnits där... den som stöttar, lyssnar och kommer med kloka råd.
När jag satte mig i bilen började jag att storgråta... saknaden är enorm! Det gör ont!




Det blir en annorlunda påsk... ett konstigt påsklov... men blommorna de blommar!





Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Styrkekram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Nog är det en konstig Påsk som vi har detta år.
Mina tårar rinner ner för mina kinder när jag läser ditt inlägg.
Vilken fin påskpresent din mamma fick av dig. Bara att få se varandra värmer i hjärtat så mycket.
Är så ledsen att jag aldrig fick hålla om eller se min mamma en sista gång.
Kram Carin

Channal sa...

Kära Carin! Har din mamma gått bort! Det har jag missat. Måste ha varit nyligen. Så ledsen för din/er skull. Minns att din mamma också bloggade. Eller har jag blandat ihop henne med någon annan.

Kärleksfulla Styrkekramar ❤️