tisdag 7 april 2020

Hej alla vackra själar!



 Hoppas ni mår bra. Här kommer en hälsning från min beautyhylla.



 Produkter som förgyller vardagen... ETT LYXIGT SKUMBAD och en kristallkrona i badrummet.


Clarins Tonic Bath & Shower Concentrate är ett härligt koncentrat av essentiella oljor som ger ett rikt och luftigt lödder. 
Det här skumbadet stimulerar verkligen både kropp och själ. 
Det ger en känsla av välbefinnande och har en avgiftande effekt på huden. Älskar't!



Smörja, smörja efter badet... När huden är fuktig drar den till sig alla härliga bodylotions.
Först smörjer jag in mig med Sensai Cellular Performance Body Contour Concentrate
Det är en snabbabsorberande serumlotion som vid regelbunden användning ger en fin siluett och silkeslen hud.
Sen tar jag den runda rosa burken med silverlock, SENSAI Cellular Performance Body Firming Cream
Den är extra fyllig med en smörliknande konsistens som återfuktar min hudåldrande kropp. En riktig booster! 
BIOTHERM eau Vitaminée bodylotion och deo är perfekt för snabbdaglig användning.


Väcker min vinterglåmiga hud till liv med mina favoritampuller BABOR 3D FIRMING
En ampull jämnar ut fina linjer och rynkor, förbättrar elasticiteten och stärker ansiktets konturer. 
Ja, det ger ansiktet ett lyft med fastare konturer, stärkt käklinje och spänstigare hud som resultat.
En hy som sprakar av nytt liv säger inte en snart 57-årig hud nej tack till! Värd varenda krona!
En ampull räcker till hela ansiktet ända ner till dekolletaget + mina händer.


När jag har smörjt in mig med innehållet av ampullen lägger jag dit ögonpads... de är bara bäst!
SENSAI Cellular Performance Extra Intensive 10 minute Revitalising Pads
 De är specialgjorda masker för ögon- och läppområde, för omedelbar återfuktning och förnyad lyster. 
Innehållet som blir över i förpackningspåsen använder jag till mina bröst!
Haha... jag är inte galen, men jag ser ju galen ut på bilden! Resultatet blir bra i alla fall!
Produkterna tvättas INTE bort... de gifter sig med huden.



Ett eget hemmaspa för håret...
Då behöver jag ett BRA schampo, ett balsam och ett serum för håret.
Och det har jag skrivit om tidigare, klicka och läs HÄR om du vill!
Måste bara tipsa om dessa hårinpackningar som är riktiga dunderkurer för trött vinterhår.


Davines Nounou Hair Mask är en intensivt reparerande mask med djup näring
Perfekt för mitt trötta, torra vinterhår med blekta slingor. 
Sen har vi Davines The Spotlight Circle som är en lystergivande hårmask. 
Den ger glans och framhäver både min klippning och min färg. JAPP!
OCH Davines The Renaissance Circle är en reparerande hårmask.
Jag värmestylar mitt hår varje dag och denna produkt skyddar och ger nytt liv till håret. Ja, det blir glansigt och mjukt.
Mitt hår förändras i perioder så jag behöver flera olika inpackningskurer då o då.


Ingenting slår känslan av lyx som ett eget hemmaspa... det ger mig avkoppling och en härlig mindfullness.
Det behövs i dessa deprimerande tider... vi får göra det bästa vi kan av hela situationen.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Till och med jag som är så dålig på detta har faktiskt börjat tänka lite mer på att återfukta huden ordentligt.
Så det är mandelolja till kroppen. Nyponolja till ansiktet på kvällarna. Har även köpt några ampuller till ansiktet.
Många fina bra grejer som du använder.
Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
Kram Carin

Channal sa...

Härligt! Så kul med sådana produkter. När du säger mandelolja, då tänker jag på mamma! Den smörjde hon in mig med på somrarna! Jag blev värsta grillspettet. Mandeloljan är väldigt fet. Ja, det var på 70-talet när vi ungar satt lösa i bilen! Hade en lite flaska mandelolja som jag tog på ögonfransarna, de skulle bli längre. Har en liten flaska med jungfruolja Hip Rose Oil (nypon) Från Chile till ansiktet. Den tycker jag om!

KRAM

Sahra sa...

Joxar aldrig med olika hudvårdsprodukter. Har endast Clarins doubleserum som jag älskar. Inget annat. Handkräm ibland. Mitt badrumsskåp innehåller tandkräm en deo och ansiktsvatten mot finnar (sonens). Haha. Ingen skönhetsjunkie at all. När jag går in på sephora med molly blir jag lika rastlös som när mannen drog med mig till bauhaus för att kolla verktyg. Använder du två olika krämer på kroppen? Fattar inte grejen
kram kram Sahra

Channal sa...

Haha! Jag använder inte bara två krämer, det är fler! Har alltid varit en krämoman! Har alltid haft en torr hy så jag skulle ha varit ett russin om dessa godingar inte funnits. Du borde köpa tidningen Daisy Beauty! (Jag slänger Biltemas katalog när den dimper ner). Såg att de enda aktier som går upp just nu är skönhetsindustrin. Så ta på ett rött läppstift o smörj in dig i en lyxig kräm. Det piggar upp!

KRAM

Anonym sa...

Så satans dyrt. Hur länge räcker en flaska
Sahra

Channal sa...

Hej Sahra! Superdrygt... räcker hur länge som helst! Ett år kanske. I höstas slog den sista lilla parfymaffären igen i Norrköping. Sista veckan hade de 70% på allt! Har nu ett litet lager. Jag köpte då på mig produkter från Sensai och Sisley. Sisley var nytt för mig då, säger bara omg!! Jag köper bara produkter till reducerade priser. Clarins o Babor finns på SkinCity och de har ofta erbjudanden, s.k. Weekend-deals! Även Boozt o Lyko har ofta rabatter. Monopoljätten Kicks som även äger Åhlens kosmetik och Rituals affärer säger jag: Nej Tack till! Har fullt i mina badrumsskåp så jag har så jag klarar mig långt framöver.

KRAMAR💄

Ps. Makens snusande ÄR mkt dyrare! Ps.