onsdag 22 april 2020

Bästa pastan!


Om jag får välja när jag kommer hem efter en lång arbetsdag och är vrålhungrig!
Då blandar jag i några skedar pesto i nykokt pasta. OBS färsk pasta tar bara några minuter att koka!
Sedan toppar jag med lite riven parmesan. Älskar't och det är vegomat!

Pasta pesto med riven parmesan på 6 min.


Saffranspasta med räkor på 12 min.
Eller varför inte saffranspasta med räkor, paprika, gräslök och riven parmesan till gott bröd.


 Jag låter den färska pastan koka med salt, 1/2 påse saffran och lite olivolja.
När pastan är färdig och ligger i durkslaget klickar jag i lite smör och rör om.
Blandar sedan i nyskalade räkor, små paprikaringar och toppar med grovriven peppar, gräslök och parmesan.
Det som tar lite tid med denna rätt är att skala räkorna... men det är det värt. Några räkor råkar då åka in i munnen... GOTT!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare. 
Bon appétit och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Gott att få till en smarrig rätt på några minuter.
Ha en fin torsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Älskar pasta pesto!!

KRAM