lördag 18 april 2020

Lunch på balkongen...

Arbetsveckan har gått fort... skönt att komma in i normala rutiner! Något man annars tar för givet.
Längtade efter en paus tidigare... men efter påsklovet kände jag hur lycklig jag är som har ett jobb att gå till.


Ett jobb som jag älskar och trivs med. Coronatiden har verkligen påverkat mig mycket.
Får mig att tänka om... det här med att ut och resa lockar mig inget alls längre. Ser fram emot ett sommarlov med HEMESTER!
Maken fyller år på måndag. Jag hade planerat en överraskningspresent till honom.
En weekendresa till Rom i maj. Vi var nämligen i Rom 2010 när jag fyllde 47 år.
Vart har dessa TIO år tagit vägen?!! Har jag verkligen blivit så gammal?
Det absolut jobbigaste är att jag inte får träffa mamma. Vi vet faktiskt inte hur länge vi har varandra! Åren springer iväg!



Hur gott är det inte med den första färskpotatisen till matjessill, gräddfil, ägghalva och gräslök i solsken!




Enligt SMHI ska det bli ännu varmare nästa vecka... de har lovat 20 grader på torsdag!
Trallala... vad glad jag blir!



Vill tipsa om två fina filmer som finns på SVT play...

  • Under körsbärsträden är en japansk lågmäld film från 2015. Den tystlåtne Sentaro jobbar på ett litet gatukök i utkanten av Tokyo. En äldre spetälsk kvinna erbjuder honom sin hjälp. Motvilligt tackar han ja och det visar sig att hennes recept på söt bönpasta får affärerna att blomstra i samma takt som deras vänskap fördjupas.
  • Hemma i Hampstead är en brittisk romantisk komedi från 2017 som är inspirerad av en verklig händelse. Den amerikanska änkan Emily bor i ett pittoreskt hus i utkanten av parken Hampstead Heath i norra London. Hon möter bohemen Donald som lever i sin tur ett harmoniskt enslingsliv i ett självbyggt kyffe en bit in i parken sedan 17 år. 


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Man ska nog vara glad att man har ett jobb att gå till som det ser ut nu. Många man känner både i Sverige och hör i Spanien som blivit permiterade från sina jobb.
Så härligt att värmen kommit till Sverige. Här har vi mest mulet just nu, men varmt.
Ha en fortsatt fin helg.
Kram Carin

Channal sa...

Verkligen tacksam! Nästa vecka kommer sommarvärmen svepa in över Sverige.

KRAM

Ninnie sa...

Ja, visst är det svårt att förstå vart tiden tar vägen?!? Man får inte glömma att njuta av det som är NU, snart är det förbi... Och just nu får vi njuta av vår, sol och spirande grönska - något att ta väl vara på i dessa oroliga tider. Och jag är liksom du tacksam över att ha ett jobb att gå till - ett jobb som känns viktigt och ger så mycket glädje - tur att vi finns ;)!!! Hoppas du haft en fin helg!

Channal sa...

Ja, tur att vi finns! Nu ser man tydligt vilka yrken som är viktiga i dessa oroliga tider! Applåder för oss!

KRAM