tisdag 21 april 2020

Promenad genom stan...


Igår direkt efter jobbet åkte jag till stadsbiblioteket. Jag lämnade tillbaks böcker som eleverna hade lånat.
Tidigare besökte vi vårt stora fina bibliotek en gång i månaden. Nu tar de inte emot några stora klasser.
Skolklasser får inte heller åka kommunalt, buss eller spårvagn. Det är bara att gilla läget under dessa tider.
Utanför biblioteket blommade de rosa träden för fullt... och där hamnade Anna med kameran såklart!



 Sommarvärme och rosa blommor... då glöms alla hemskheter bort!
Efter att jag hade lämnat in låneböckerna promenerade jag till min frissa. 
Det var dags för vårstädning av håret... härligt!




Promenaden till frissan var mer än vacker... magnoliaträden står i full blom i Norrköping.
Och här finns det massor av dem! Gamla stora riktiga praktexemplar! Helt fantastiska!



Tur jag hade lite tid innan frissan... för här stod jag länge!




Strömsparken är verkligen en liten idyll mitt i stan.



De stora röda tegelbyggnaderna som för hundra år sedan var textilfabriker är idag tjusiga bostäder.








Slående så tomt det är... i normala fall skulle det här utestället vara fullt med folk i detta vackra väder.


När jag väl var framme på Drottninggatan såg jag att det var väldigt öde.
Drottninggatan är Norrköpings affärsgata... inte en kotte sågs till!! Där har Stockholmarna något att lära sig.
Det spekuleras i att Östergötland snart har en flockimmunitet. Den blir som en bra brandvägg mot viruset.
Anders Tegnell är min idol! Han är så saklig, lugn och klok! Ja, vettig!
Vad händer när alla andra länder börjar öppna upp? Ett vaccin tar minst 18 månader att få fram.


Ta hand om er alla! Låt oss hjälpas åt så vi snart kommer ur detta! 
Håll avstånd, tvätta händerna och använd sunt förnuft.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Ninnie sa...

Vilka vackra vårbilder.
Ja, våren är alltid efterlängtad, men i år tror jag att vi uppskattar den och vår vackra natur mer än någonsin!

Channal sa...

Tack! Visst är det så! Det behövs tankas massor av rosa blommor🌸

KRAM

Mamma C sa...

Åhhh, så vackert, längtar så att få komma till stan snart.
Kram Carin

Channal sa...

Det är fantastiskt vackert och varmt ute nu. Allt exploderar på en gång!

KRAM