onsdag 19 maj 2021

På jakt efter något bra att läsa?


Känns som om det var alldeles för länge sedan jag gav dig ett bra boktips!
Jag har alltid gillat Emma Hamberg. Hon skriver sprudlande med humor och charm. 
Hennes nya feelgood-roman Je m'appelle Agneta är en hyllning till medelåldern.

👍🏻⭐️⭐️⭐️⭐️

"En dag ser Agneta en annons i tidningen. En ”äldre pojke” i en liten by i Provence behöver hjälp i hushållet av någon som kan prata svenska. Agneta börjar drömma. Skulle hon, en medelålders kvinna mitt i klimakteriet, verkligen kunna lämna sin gråa tillvaro och åka till fantastiska Frankrike? Efter många om och men tar Agneta tjänstledigt och bokar en biljett."



Karin Smirnoffs senaste bok Sockerormen är ingen feelgood/måbrabok. Nej, tvärt om!
Men den fascinerar precis som hennes tidigare böcker.
Boken får mig att tänka på SVT-serien Snöänglar som också kretsar kring en deprimerad mor som missköter sitt barn.

👍🏻⭐️⭐️⭐️⭐️


Den osynliga flickan är den femte boken jag har läst av Lisa Jewell.
En riktig nagelbitare... lättläst och spännande. Håller med den fina recensionen i DN.

👍🏻⭐️⭐️⭐️⭐️

Boken Kvinnan i fönstret av AJ Finn tipsade jag om för två år sedan, se HÄR


Nu har den kommit som film på Netflix... och vilken tur att jag inte kom ihåg slutet av boken.
Riktigt spännande!

👍🏻⭐️⭐️⭐️⭐️


Sen vill jag visa mina nyfixade naglar. Färgen heter Posh Spice efter Victoria Beckham.

Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig och några lånade från nätet.)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Åh så härligt att kunna sitta ute. Man får som ett extra vardagsrum när vädret börjar bli lite varmare nu. Så fina naglar och tusen tack för boktipsen. Jag har en liten hög som väntar på sommarlov....Orkar man läsa den där Karin Smirnoff boken eller är det för mycket misär?

Ha en fin kväll!

Kramen,

Anneli

Channal sa...

Tack! Den boken är ondskefull, en berättelse om övergrepp, utsatta barn och vuxna som sviker. En recension i Aftonbladet skrev: ” Karin Smirnoff vinglar vid socialporrens kant”. Tung!! Absolut ingen måbrabok!

KRAM

Mamma C sa...

Tack för alla boktips och att det finns en film på Netflix med att se.
Ha en fin torsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Varsågod Carin! Alla är bra enligt mig!

KRAM

Annika sa...

Emma Hambergs böcker har jag alltid gillat. Så den ska jag ABSOLUT läsa.
Deckare, inget för mig.
Men jag ska se The Woman in the Window.
Kram!

Channal sa...

Du kommer älska boken, lovar!

KRAM