söndag 23 maj 2021

Pingstdagen...

Kära vänner! Jag är ett blomsterfreak som ni vet! 


Nu är tiden inne för de allra vackraste buketter med vårblommor!



Igår tog vi en biltur igen norrgående till Södermanland... ett besök till makens storebror.


Där blev vi bjudna på nygräddad sockerkaka och en riktig god kopp kaffe.
Regnet kom med oss... var mysigt att sitta i deras växthus.
Med hem kom flera olika sorters tomatplantor... så kul!



I deras trädgård var det fullt med gullvivor och förgätmigej... älskar't!



Plockade en liten söt bukett som står och sprider glädje på köksbordet. 
Ett bevis på att det allra enklaste oftast är det allra vackraste...


Och nu är Mellohysterin över! Nja, jo jag gillade vinnarna Måneskin... hårdrock på italienska. Ok!
Jag hade ingen självklar vinnare. Mina favoriter var de som stack ut.
Island, Frankrike och disco-synth från Litauen.
Men enligt mig ÄR Tusses "Voices" den enda hiten utan konkurrens.
Jag gillade även Ryssland - tjejen i röd overall - en välgörande kontrast till de halvnakna tjejerna i paljetter. 

Ni har väl sett Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga Netflix? Helt underbar!
Hur filmen kom till kan du läsa om HÄR!
Molly Sandén nominerades till en Oscars för bästa sång. Rachel Adams läppsynkar till Mollys sköna stämma.
Hade Molly Sandén ställt upp med den låten igår hade det blivit storslam för Sverige. 

Dagens soundtrack...




Fattar noll! Är det verkligen bara 2 1/2 vecka kvar till sommarlovet?
Öskar dig en bra start på veckan min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken vacker liten bukett du fick med dig hem.
Jag har inte följt mellogrejen alls i år.
Inte klokt att det bara är 2 1/2 vecka kvar innan sommarlovet är på G.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Visst är buketten ljuvlig!

KRAM

Annika sa...

SÅ fint!! Underbara underbara bilder!
Kollade ESC, gillade inte vinnaren alls. Inte ett dugg.
Isf var Finlands bättre.
Jag ville att Malta skulle vinna.
Tyckte Ukraina var lite galet kul också.

ÄLSKAR ESC, the stora of fire saga,
SÅÅÅÅ kul film.
OCH ja, den sången gillar jag också.

Kramar!

Channal sa...

Tack Annika! Visst är den filmen kul!!

KRAM