måndag 17 maj 2021

Att fylla 58 år...

Har jag blivit 58... va, Va, VA?! Det är INTE klokt! Närmare 60 har jag aldrig varit.



Att få åka iväg från hemmet och få en lyxig upplevelse är en minnesvärd present. 
Lika uppskattad var dagens köpepizza, prinsesstårta och kanelbullar efter jobbet... 
...tillsammans med maken, Lotta, Ida, Frank och Alma.



Det blev ett riktigt kalasande för mig idag! Känner mig som en liten skolflicka.
När jag kom i morse till jobbet sjöng klassen och hade skrivit jättegulligt på whiteboarden.
Sen kom Adam, en söt liten 11-åring med rosa rosor och ett kort till mig.
Det värmer i hjärtat...




Sen blev det skönsång även av mina käraste... Alma sjöng t.o.m. solo på spanska. 
Cumpleaños feliz Cumpleaños feliz...

Prinsesstårta mmmmm... smakade smaskens... mmmmm.


Presenten från barnen var ett insektshotell. Frank var väldigt fascinerad av presenten... och jag blev jätteglad! 
Ett insektshotell är en fantastisk boplats för många av våra värdefulla pollinerare som fjärilar, bin, humlor och nyckelpigor.
Känns bra att hjälpa till med den biologiska mångfalden! 




Det är inte bara jag som är född 1963...
Lotta Engberg, Kalle Moraeus, Nicolette Sheridan, Tracy Nelson, Johnny Depp, Jonas Gardell, Brad Pitt, Whitney Houston, 
Conan O'Brien, George Michael, Natasha Richardson, Maria Lundqvist, Arne Dahl, Elle MacPherson, Michael Jordan, Helen Hunt, 
Mikael Persbrandt, Lisa Kudrow, Seal, Lisa Rinna, Julian Lennon, Tatum O'Neal och Quentin Tarantino,
En riktigt grym årgång med andra ord, om du frågar mig!

Må gott! Fin vecka till dig min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Stort grattis på din födelsedag.
Kram Carin

Ninnie sa...

HURRA!!! Stort grattis på din dag! V ä l d i g t bra årgång...min man är också 63:a ;)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen !

Mvh / Berit

Annika sa...

DU blev härligt firad.
Så fina bilder!!!
YAY!!
Kramar!!

Channal sa...

🌸TACK Carin! KRAM

Channal sa...

🌼TACK Ninnie! Ah, bra årgång!

KRAM

Channal sa...

🌸Tack Berit! KRAM

Channal sa...

🌼TACK Annika! Verkligen fint firad!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Bästa kombinationen! Fira med maken på hotell och sedan med barn och barnbarn hemma. Vilken intressant present du fick. Jag har aldrig hört talas om ett insektshotell förut. Kul!

Så vackra bilder från din trägård. Som en dröm!

Varm kram och ha en fin dag!

Anneli

Channal sa...

Tack Anneli! Ja, nu är det som vackrast ute. Insektshotell är jättepopulärt och samtidigt en god gärning för naturen. Finns att köpa lite överallt.

KRAM