lördag 29 maj 2021

Trevligt i grannstan...

Den här gatan fån Gamla Linköping har varit med på min blogg flera gånger.
Men den här gången checkade vi in här... på Hilmas B&B.



Och hur vackert och mysigt rum fick inte vi. Ett riktigt Anna-rum. 
Blev sugen på att tapetsera om i vårt sovrum.


Maken han jobbar ju i grannstan och det var hans kollegor som hade bjudit oss båda för att fira hans födelsedag.
Jättekul att jag blev medbjuden. Ja, det uppskattade jag verkligen!




Firandet hölls i en vinkällare... 
Vi blev bjudna på den finaste champagnen, mest utsökta vinerna och fantastisk mat.
Vi fick en superkul och trevlig kväll! Maken blev verkligen hyllad och grattad! 
En mycket mycket stolt fru! Ja, han ÄR min!



Kvällen blev sen... och vi tog oss hem till vårt vackra rum som hette Eva, det gula rummet.



Frukosten intogs på Dahlbergs kafé som ligger vid det stora torget i Gamla Linköping.
Här har jag fikat flera gånger... ett populärt gammeldags fik!


Efter frukosten strosade vi runt lite innan vi gick tillbaks till vårt rum.




Doft av syren och äppelblom... kastanjeträden blommade... de ser ut som små orkidéer.




Vi tog det lite lugn på rummet innan utcheckning... och SOLEN kom fram!


Makens present... en stor flaska champagne + en mer än halvfull flaska kom med till rummet.
Får väl göra Créme Nio och en champagnesås eller glass.



Dags att åka hem... tack för ett toppendygn!
Måste säga att det är faktiskt både kul och spännande att ha minisemester på närbeläget avstånd.



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Ninnie sa...

Ååh, så fint det ser ut!!! Förstår att ni haft det bra där!
Jag har varit i Gamla Linköping två gånger - båda gångerna på julmarknad, alltså på vintern. Väldigt mysigt och stämningsfullt, men nu ser jag ju att vi måste se till att komma hit under den varma, gröna, blommiga tiden på året! Ja, faktiskt har vi pratat om att göra ett besök i Linköping i sommar idag, ;) Vi ska åka iväg på en liten minisemester med barnbarnen Sam o Sally med föräldrar, och då kom Linköping upp som ett förslag på resmål. Så kanhända kommer vi hit i sommar!

Channal sa...

Vilket bra förslag! Gamla Linköping på sommare är jättekul för de minsta. Det händer massor där för de minsta. Valla har en stor fin lekpark, även hästar och kaniner.

KRAM

Mamma C sa...

Gamla Linköping är så fint och vilket firande.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, det är det! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Alltså, Anna!

Vilken fantastisk ambassadör du är med dina bilder och ord för platser du besöker. Man vill ju åka dit på stört och gå i de där mysiga gränderna och på gatorna. Så vackert!

Vad kul med firandet av maken! Jag förstår att du är stolt. Uppskattning och fina gester och ord från kollegor och andra och så känner man sig precis som du beskriver....

När du går i pension som lärare har du redan din encore-career waiting for you! Bilder och reportage från dina resor!

Varm kram och ha en underbar dag!

Anneli

Channal sa...

TACK Anneli! KRAM