fredag 7 maj 2021

Fredagskänslan...


Kära vänner! Vilken svinkall vecka vi har haft - inte kul! 
Jag hoppas verkligen att det snart vänder så jag får lägga undan bootsen och dunjackan.
Idag hämtade jag Alma och Frank efter jobbet. Vi fick fyra mysiga timmar tillsammans innan de skulle hem.


Blev mest buskul ute... de fryser inte. Alma och Frank de pysslar med sitt...



Frank är överlycklig om han hittar en liten skalbagge, gråsugga eller mask under stenarna.
Alma hon ritar, gungar och plockar blommor.


Den här fina Titanic fick Frank ihop av pusselbitarna. Perfekt!


Det blev hamburgare och glass... och det åts med god aptit!
Nu kan både Frank och Alma flera av blommorna på kökstapeten... tussilago, tulpan och blåsippa.
Det är bra! Det är mormors kicka och ponke... LER!






Frank och Alma är hemma, maken och jag är själva... en lugn skön kväll! 
Fredagskänslan har lagt sig som bomull runt omkring mig. En underbar känsla...


Såg i väderappen att det ska bli 22 grader varmt på måndag!
Nyper mig i armen... kan det vara sant?!! Minusgarder i natt som vanligt i alla fall.
Må solen skina på dig var du än är min kära läsare.

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Mysiga timmar med barnbarnen.
Hoppas verkligen att det vänder nu så det blir värme i Sverige med.
Här har vi haft +30 idag men imorgon sjunker det lite igen.
Kram Carin

Channal sa...

Jättemysigt och de värmer gott!
Halleluja för värmen!

KRAM

Anonym sa...

Vilka underbara ungar!
Älskar dina tapeter med så vackra blommor,
perfekt för att lära sej namnen.
Kallt här också - Bara 8 plusgrader i maj.
Ovanligt!

Ruth i Virginia

Channal sa...

Tack Ruth! Väldigt kyligt! Körsbär- och äppelblom har inte slagit ut än här vid Bråviken. Längtar!

KRAM

Ninnie sa...

Vilket bra sätt att starta helgen på, tillsammans med de små!
Jaa, hoppas verkligen att kylan ger med sig nu, nu vill vi ju ha vår med v ä r m e! Men det ser ju ut som om den är på väg, hurra!!
Önskar dej en härlig helg!!

Channal sa...

Ja, visst är det! Bästa starten på helgen! Värmen kommer... det måste den!

KRAM