onsdag 5 maj 2021

Jag har fått cravings på poké bowls...

Nu finns det två bra lunchrestauranger med supergoda poké bowls i min stad - Mannam och Oh Poké.
Japp, det är poké bowl som gäller om du vill vara trendig och äta gott!
 Jag förstår verkligen att det har blivit så populärt! Jag älskar't! 


Gott att bjuda på också!

För att laga poké bowl kombinerar du bara fisk/kött med ris/nudlar och t.ex. mango, avokado och en god dressing. 
Toppa med rostade sesamfrön, salladslök, sockerärtor, koriander, groddar eller annat för att få gott krisp.

En fräsch och snabbt ihopsatt bladning.


Succégott! Och visst är det vackert? 

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Annika sa...

Poke bowls är himla goda! Och buddha bowls (den vegetariska varianten med t.ex. marinerad tofu eller tempeh). Lätta att svänga ihop också ju, så bra lunchmat t.ex.
Kram

Channal sa...

Känns fräscht att äta också. Precis som sushi. Man blir skönt mätt o välmående.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Mums, mums, så fräscht!

Det är just sådant här som gör att jag så gärna skulle vilja bo i en större stad. Jag saknar utbud här på mindre ort i Dalarna där det absolut inte går att få tag på en Poke Bowl. Här har vi istället pizzerior och kebab-ställen i överflöd.

Det vattnas verkligen i munnen på mig!

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Var på utekalas i lördags och blev bjuden på Pokebowl. Då var det jättegod marinerad kyckling, ris, mango, avokado, picklad rödlök, gröna bönor och nån morots-ingefära sallad. Srirachamajo och Poke Sause satt pricken över i:t. Mycket gott och lätt att göra till många då man kan plocka det man tycker om. Ska absolut göras hemma också och det går ju som sagt att variera hur mycket som helst. Man tar det man tycker är gott helt enkelt :)
Kram Pia (Kakaobönan, som är så dålig att lämna en kommentar men som läser allt och tittar på alla fina bilder)

Mamma C sa...

Vi blev bjudna på detta av dottern när vi var hemma förra hösten, och jag kan bara hålla med dig att det är supergott.
Kram Carin

Channal sa...

Trist!! De borde byta ut åtminstone en pizzeria till en koreansk. Har ni sushi? Hoppas verkligen.

KRAM

Channal sa...

Hej Pia! Vad mysigt och gott det låter. Enkelt att få ihop också. Inte alls så komplicerat. Mums! Nu blev jag hungrig!

KRAM

Channal sa...

Ja!! Jättegott! Nu vattnas det i munnen. KRAM