onsdag 22 juni 2022

Bildbomb från en innehållsrik dag!

Igår fixade jag fina sommarnaglar, idag var jag hos min frissa och gjorde en ekonomiklippning!
Hon höll på med mig i nästan 2 1/2 timme... klippte av en bra bit (enligt mig, maken ser inget).
Nästa gång jag besöker Sanna och Mia blir i slutet av augusti. 
Förstår inte att maken tycker att jag springer där så ofta? Hahaha...
Efter frissan blev det lunch hemma hos Frank och Alma! Så kul att få träffa dem!
Efter lunchen promenerade vi till Åbackrna vid Motala ström och tog en fika på Färgargården.
Alma sa, Målarparken... förstår precis hur hon associerar. Gulle!




Färgargården är verkligen en idyll mitt i Norrköping...


Vi matade även änderna och det har vi allihopa gjort som barn!



Ja, det är verkligen en tradition att mata änderna nere vid Åbackarna.





Här har vi en söt liten fiskmåsunge som inte kunde flyga än... den spatserade runt där bland alla änder.




Fantastiska klätterträd... Ida skrämmer livet ur mig! 
Som alltid, högst upp till toppen ska hon!

Själv kröp jag mer i buskarna och fotograferade alla vackra  rhododendron.


Lagom högt träd för Alma...



Ida plockade blommor till midsommarkransen...



 Mäktigt genom forsarna och  Industrilandskapet...










Tack för en jättemysig dag tillsammans... det blev nästan 8000 steg av allt flanerande.


Jisses! Vad blir tiden av? På fredag är det redan midsommarafton!


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Annika sa...

FINA sommarbilder, Anna.
OCH vilken FIN dag ni fick!
Bilderna förmedlar verkligen den fina svenska sommaren.
Så fin Motala ström är där den går fram mellan husen. SÅ vackert!!
Tänker alltid på Moa Martinsson när jag ser bilder du lägger ut från industrilandskapet. NU så enastående vackert, då så tungt.

Jag gjorde också mina naglar häromdagen, ska göra dem en gång till innan jag åker hem.

Anna, ha en riktigt fin och trevlig midsommar nu! VET ju att du älskar den!

KRAMAR!!!

Anonym sa...

Tack Annika! Sjunde bilden nerifrån ser du Moa Martinssons torg med staty på henne. Till höger ligger Tuppen, där var en stor textilfabrik. Man kan se tuppen högst upp på tornet. Ja, tänk på 70-talet då rök det ur fabriksskorstenarna mitt i stan! Ofattbart idag! Glad att de har bevarat det väl!

Glad midsommarkram🍓