torsdag 9 juni 2022

Skolavslutning♥


Så fick jag gråta en skvätt igen...



Både elever och lärare var uppklädda och fina... här två unga kollegor, Elin och Emilia.
Vackra målade bokmärken i akvarell av Emilia till eleverna som en liten sommarpresent.
Jag fick också ett bokmärke... har flera böcker som ligger på hög som jag vill beta av i sommar.

Fantastiskt väder med strålande sol... vilken fin skolavslutning vi fick med alla 325 elever!
Jag är så stolt över min skola! 
Älskar verkligen mitt jobb som lärare även om det är lite mycket emellanåt. 



Rektorerna kom åkande på en tandemcykel och åt glass... de gjorde succé!
När eleverna klämmer i med allt vad de har i ”Den blomstertid nu kommer”
 är det svårt att hålla tårarna tillbaka, nu är det sommarlov!
Så många föräldrar, far- och morföräldrar... tre år sen sist som vi kunde samlas så här.



När skolavslutningen var över blev det smörgåstårta till all personal... så gott!


Hur rörd blir jag inte av alla fina blommor, choklad och kort från eleverna.
Som den här vackra blå hortensian med detta kort... en tår i ögonvrån.

"Hej Anna du är den bästa läraren som finns och du har lärt mig mycket om vänskap och om ämnen. 
Varje gång jag ser dig blir jag glad. 
Jag hoppas du har ett bra sommarlov och jag ser fram emot att du blir vår lärare igen nästa termin"




Sen det här kortet från en elev som heter Alma. Hon ska tyvärr byta skola men hon gjorde min dag!
När klassen gick i fyran och vi tränade på multiplikationstabellerna sa jag till klassen att det snyggaste som finns är 7 x 3 = 21. Jag skrev upp det på whiteboarden och ritade ett hjärta runt talet.
De bara tittade på mig och förstod inte att ett tal kunde vara snyggt. Hahahaha! (Älskar 3:ans tabell)
Nu när hon slutar femman hade hon ritat detta på kortet till mig, 7 x 3 = 21. 


På kortet stod det: "Tack för ett fantastiskt läsår. DU ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN.
JAG KOMMER SAKNA DIG SÅ MYCKET Hej Då! Alma"
Alma, jag kommer också sakna dig!
Tänk, nästa år då är det jag som står med en sexa och ska säga Hej då till alla!


Nu har jag bara tre junidagar till att jobba sen går jag också på sommarlov!



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart fint beskrivet!
Skolavslutning i morgon och du fångade den stunden med känslor och glädje på pricken!

Maria lärare i årskurs 2

Anonym sa...

Tack Maria! Önskar er en fin dag imorgon🌸 KRAM

Ninnie sa...

Å, vilken fin dag! Ja, att arbeta med barn är nog det allra bästa jobb man kan ha.(Men också ett av de mest krävande...) Jag saknar "mina" barn på jobbet så mycket, hoppas få energi nog att besöka dem innan semestern. Så skönt för dig med sommarlov snart. "Sommarlov" är ett underbart ord - eller hur?! Hoppas vi får en fin och varm och solig sommar i år!!!
Idag och i går är det regn här hos mig. Men regn behövs ju det med, för blommor, träd och gräs!

Mamma C sa...

Så härligt att äntligen få ha en riktig skolavslutning igen.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Hoppas du snart får må bra och hälsa på de små! Sommarlov är bland det härligaste ord jag vet… som smörkola i mun mmmm sommarlov! Vi har det jättevarmt och skönt! +24 idag. Njuter! KRAM

Anonym sa...

Verkligen! Så efterlängtat och uppskattat! KRAM

Annika sa...

Det är ngt alldeles speciellt med skolavslutningar. Och du förmedlar det så bra.
Sommarlov är VERKLIGEN ett vackert ord.
Kramar!

Channal sa...

Tack Annika! Snart har även jag sommmmmmarloooov! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Underbart! De där korten och breven från elever som skriver rakt ur hjärtat är själva meningen med läraryrket. Det gör det värt allt, eller hur! Den bästa bekräftelsen man någonsin kan få. Att ha gjort skillnad i en ung människas liv. Så fint Anna! Jag har aldrig träffat dig, men jag förstår att du är en riktigt fantastisk och mycket omtyckt lärare. Härligt, härligt!

Varm kram och ha det gott!

Anneli

Anonym sa...

❤️-Tack Anneli! Kan bara säga detsamma till dig! Vi gör skillnad! Mer än vad vi anar🙏🏻 KRAM