fredag 10 juni 2022

Sommarblommor...

Kära vänner! Igår hade jag skolavslutning och det firades med att åka till Lundby blommor.
Hela bilen blev full med blommor... och jisses så kul det var att få ner dem i alla krukor.



Det finnas säkert tusentals sorter petunior och de måste vara världens mest använda sommarblomma.
Petunior planterade mamma när jag var liten och den är så tacksam och blommar hela sommaren. 
De behöver sol, gärna direkt sol, för att växa till och bli så fina som möjligt.


Det är perfekt söderläge på framsidan vid den röda entrédörren.
Och vad passar väl inte bättre än polkagrisrandiga petunior. Matcha matcha!
De röd- och vitrandiga har varit svåra att få tag på och när jag hittade dem blev jag överlycklig!
De kommer säkert trivas i järnkrukan och blomma rikligt. 


På väggen vid dörren och på det lilla bordet blev det röda minipetunior. 




Kvällens soundtrack...


I krukorna vid altandörren på baksidan valde jag blommor i rosa, gult och lite lila.
Mårbacka, gula margeriter, rosa petunior och minipetunior i rosa-cerise och lila.



Ovanför blommorna hänger en ampel med ett riktigt praktexemplar av femtunga i lila, rosa och vitt.




Självklart blev det rosa och gult i lekstugans balkonglådor också.
De är så söta... en underbar sommarblomma.



Det hör till att det ska vara nyplanterat till skolavslutningen... så nu är Anna nöjd!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhhh, jösses vilken under blomsterprakt hos dig.
Randiga petunior är det som jag kommer ihåg från när man var liten 🤨🤔. Hos mormor och morfar.
Vi hade bara enfärgade när vi hade huset. Vacker blomma men mycket plockande och kladdig blir man med 🙉.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Precis, de randiga är barndomsminne! Älskar dem! Plocka plocka så blommar det för fullt! Skön terapi🥰 KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hejhop i stugan!

Men så vackra blommor och så fint det blev planterat överallt hemma hos dig.

Mina penseer blommar fortfarande för fullt så jag väntar nog någon vecka till med sommarplanteringen.

Ha en riktigt skön helg!

Nu har vi bara ett par dagar kvar och sedan kan även vi ta sommarlov.

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Tack! Nu hoppas jag att de får blomma hela sommaren! JA! Snart lång semester för oss! KRAM