lördag 4 mars 2023

Min lördag❤

Kära vänner! -Tack rara ni för all omtanke. Ni är värdefulla för mig ska ni veta.
Jag får absolut den bästa vården och det finns bara ett alternativ för mig och det är att jag ska bli bra!
En väninna sa till mig att det är bra att jag har delat med mig av min situtation med bröstcancer här på bloggen. Tror det är viktigt att vara öppen om sådana viktiga grejer. 
Ni kommer få följa med på min resa.


Idag gick jag upp strax efter klockan åtta och gjorde kärleksmums.
Ring så spelar vi på radion... -2°C ute och det gick vita gäss på Bråviken.
När kakan var klar blev det frukost till Melodikrysset.



Idag har vi firat Lotta igen hemma hos storasyster Ida... en mysig födelsedagsfika för familjen.


Lotta har skaffat sig sin första tatuering.
Körsbär på handleden... ja, tänka vad hon har plockat körsbär i vår trädgård.


Se! Här har Lotta 4 år klättrat upp på stegen  för att plockar körsbär! År 1999🍒



Lotta blev så glad att vi alla var där... även hennes pappa och Jatty. 
Här hälsar Jatty på Franks gerbiler.




Jo, Ida är generation Harry Potter! 
Både hon och Lotta har läst böckerna flera gånger och sett filmerna såklart.
Minns när en ny Harry Potter-bok skulle komma ut, då stod vi i kö utanför bokhandeln för att köpa boken.
Tänk... det var KÖ till boksläppet! Vilken Harry Potter-feber det var! 
Ska vi få uppleva något liknade igen måntro!


Glass, strössel, banan, maränger och kärleksmums... så gott!


Kul med samlad trupp! Jatty fotograferade men Lottas och Idas pappa ville inte vara med på bilden.



Väl hemma igen slängde jag ihop raggmunk med knaperstekt fläsk till rårörda lingon. Älskar't!



Nu blir det strax Mellomys med grönsaksdipp... NU KÖÖÖR VI!


Fin kväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Anonym sa...

Många härliga bilder på dina barn och barnbarn med ett trevligt födelsedagsfirande. Harry Potter är en klar favorit och gillas av många i min närhet också .
Tänker på dig och tror som många tidigare skrivit att det är fördel att vara öppen med situationen. Känns att det kommer att gå bra med din behandling för du verkar vara en positiv människa.
Kram till dig
Berit

Anonym sa...

Vilken härlig och glad födelsedagsbjudning för er alla :D!
Och du har eget vin Anna ;), inte många som har det...
Trevlig fortsättning på helgen! Kram, Annika

Anonym sa...

Tack Berit! Det värmer att höra! KRAM

Anonym sa...

Hej Annika! Ja, det vinet har jag fått av fina vänner! Väldigt gott också. KRAM

Mamma C sa...

Vilket härligt kalas för Lotta det blev.
Raggmunk är så himla gott.
Ha en fin söndag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack Carin! Detsamma till dig! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så härliga kalasbilder och så kul för Lotta att bli firad ordentligt.

Jag tycker att det är starkt av dig att dela din nuvarande situation. Jag håller med din vän. Det kan också vara skönt att få skriva av sig lite om det man går igenom.

Tänker på dig.

Varma kramar,

Anneli

Anonym sa...

Tack Anneli! KRAMAR