onsdag 1 mars 2023

Tre steg för en bättre onsdag...



Kära vänner! Åh vad jag längtar efter att få stoppa undan vinterkläderna och ta fram mina vårplagg. 
Det ska bli helt underbart att få klä sig i tunnare plagg igen och få njuta av våren. 
Hoppas innerligt att det inte dröjer alltför länge!





Min blogg är ju min lilla tillflyktsplats... 
Den fyller jag med sånt som jag tycker om och som gör mig glad.
Självklart ser inte livet ut så i verkliga livet... vi har alla våra med- och motgångar.
Eller hur? Det är så livet är!
Jag har något att berätta som jag har tänkt fram och tillbaka på huruvida jag ska skriva om det här eller inte.
Det är något tråkigt och jobbigt... jag har varit väldigt ledsen till och från. 
Och det påverkar inte bara mig utan även dem jag har runt mig som jag älskar.
Jag har fått bröstcancer! Jag HATAR cancer!! Kan knappt ta ordet i min mun eller skriva det.
För mig finns det bara en utväg och det är att jag måste bli bra! 
Prognosen ser god ut för mig... allt kommer ordna sig.
Jag vill leva så normalt som möjligt just nu. 
Men det är mycket som jag går och ska gå igenom. 


Så tre steg för en bättre onsdag är...
  1. SOLEN SKINER OCH HIMLEN ÄR BLÅ!
  2. Efter att vi hade varit på Bröstenheten i Linköping bjöd maken mig på god italiensk mat och glass. Ja, han står vid min sida och har varit med mig hela tiden... en trygg famn.
  3. Jag har pratat med mina flickor Ida och Lotta idag! Det gör mig glad! 


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

18 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar pärlhyacinter :D! Så vackra och så underbar färg och ger ett hopp om våren... Och livet. Jag tror att det kommer att gå bra för dig efter din behandling. Tänk vad de kan nuförtiden. Du kommer att få bästa vården och stöd av din familj och vänner. Jag önskar dig allt gott! <3 KRAMAR, Annika

Anonym sa...

God kväll. Vilket jobbigt besked att få även om man även om man har bra behandling och resultat nu. Men det är ju alltid jobbigt att ha behandlingen framför sig. Det kommer säkert att ordna sig.
Skönt att vi har våren framför oss. Jag har snödroppar i trädgården.🤗 Ljuset är så efterlängtat nu.Var rädd om dig och de dina..
Massor av kramar . 💕💕💕

Johanna sa...

❤️ det kommer gå bra ❤️

Från Glam till Damm sa...

Finaste Anna,

Jag blev så ledsen och chockad att tårarna började rinna när jag läste det här. Skickade just dig ett meddelande på FB. Jag HATAR cancer! Vad är det för skit-sjukdom egentligen! Jag är så glad över att du har din Lasse och att prognosen ser bra ut. Jag tycker också att det var bra att du skriver om det här. Här har du många blogg-vänner och positivitet och stöttning av en hel grupp kvinnor som gillar dig och din blogg. Det blir också svårt i längden som bloggare att bara lägga fram den vackra sidan av livet. Jag skriver ju om nästan allt, både vackert och fult, sorg och glädje, mycket för att jag, precis som du skriver, inser att livet går upp och ner, och att allt som sker är en del av verkligheten och därmed en del av det vackra livet även om det är ett kapitel som innehåller sorg och smärta.

Jag är med dig i mina tankar och skickar massor med helande ljus värme och styrka. Jag är så ledsen att du skulle behöva råka ut för det här.

Varmaste kramar alltid,

Din blogg-vän Anneli

Annika sa...

Anna!
NEJ!!! Men din prognos är god och de har kommit så långt i den forskningen!
DET här ska gå BRA!!
Jag känner det på mig. Bra att du berättade så är vi läsare med dig hela vägen.
Tror det blir skönt för dig att skriva av dig här, och vi kommer att finnas här.
Du har så positiv livssyn och den kommer att ta dig långt.
Du har ett massivt stöd, både bland familj, vänner och vi, dina bloggisar.
Allt bästa till dig, finaste och raraste Anna.
Stora kramar!!!!

Mamma C sa...

FUCK CANCER, en jäkla skitsjukdom.
Men det kommer att gå bra, det känner jag.
Stor kram /Carin

Hannas krypin sa...

Men fy vilket jobbigt besked att få men vad bra att prognosen är god och att du har din make med dig. Cancer är verkligen en skitsjukdom. Ser att du varit i Linköping. Det är i mina krokar med. Jobbar på lungmedicin vilket är i samma hus.

Ninnie sa...

Kära Anna!
Vi har aldrig träffats men du känns nästan som en nära vän efter alla år som jag följt dig. Ja, jag blev h e l t chockad av att läsa att du drabbats av detta. Så ledsen!
Livet är inte rättvist!!
Men så skönt att höra att det är en god prognos för dig. Det kommer att bli bra så småningom, och speciellt med tanke på att du verkar vara en person som ser positivt på livet.
Så bra att du delar med dig, precis som du säger så är de ju så livet är. Upp och ned - glädje och sorg.

Innerliga hälsningar till dig, Anna, och din familj.
MÅNGA MÅNGA KRAMAR!!! från din bloggvän Ninnie

Inger/seniorkatten48 sa...

Tänker på dig och din familj. Kram 🥰 🥰

Anonym sa...

Åh nej!! Så tråkigt att läsa, men bra att prognosen är god. Du är en livsnjutare och en fighter, det kommer bära dig långt. Kommer att tänka extra på dig framöver. Kram från Susanne Blomberg

Tummelisa sa...

Nu blev jag riktigt ledsen. Tänker på dig. Det kommer att gå bra, men förstår att du har en jobbig tid bakom/framför dig. Fina du. Försök att bara tänka positiva tankar, allt kommer att gå bra. Du klarar detta med din fina man och alla dina nära och kära som stöd.
Varma kramar Tummelisa

Anonym sa...

❤️-TACK alla rar! Era kommentarer värmer🙏🏻 KRAMAR

Annika sa...

Kommer lite sent till det här inlägget (skyller på Coviden) men ville också säga att jag tänker på dig!

Du kommer förstås fortsätta skriva om de ljusa och vackra sidorna i livet - man behöver inte skriva "cancerblogg" bara för man har den där sjukdomen! Och du "är" förstås inte din sjukdom! Men livet består ju av både de mörka och ljusa sidorna och vi måste igenom bägge (tydligen...). Tyvärr. En skitsjukdom som andra sagt :(.

Glad att du har sånt fint stöd, din familj och dina verktyg - orden, fotograferingen och konsten - att hantera det här med!

Tänker som sagt på dig och skickar många varma kramar jag med!
Annika

Anonym sa...

Tack finaste Annika! KRAMAR

Pia Kakaobönan sa...

Nej men oj vad ledsen jag är för din skull. Vet ju att det drabbar väldigt många men ändå när det är någon man "känner" så känns det jobbigt.
Ta fasta på att prognosen är god och att de kommit så långt i forskningen.
Starkt av dig att dela med dig och som jag ser får du stöd och heja-rop här ifrån vilket jag hoppas ger dig styrka.
Det här kommer att gå fint, det SKA gå fint.
Fortsätt att dela med dig av det du orkar och vill för du är en gjädjespridare med dina färgstarka inlägg.
Varma kramar <3

Anonym sa...

❤️-Tack raraste Pia! KRAMAR

Anonym sa...

Hej fina
Har inte kikat in på ett tag och blir ledsen över din cancer. Tänker att prognosen är god och de allra flesta blir bra.
Så kommer säkert det bli även för dig.

Många kramar

Anonym sa...

❤️-Tack rara du! KRAM