måndag 27 februari 2023

Oj vad det blommar i vardagsrummet...

 Kära vänner! Idag kändes det som vår... vindstilla, blå himmel, SOL och +8°.

Tänk att åtta grader kan kännas varmt... älskar't!



Otroligt vacker storblommig amaryllis.


Kan ni tänka er... jag köpte två amaryllisar till jul och de blommar FORTFARANDE! 
De var väldigt långa och rangliga så jag har klippt ner dem och satt dem i min vita Alvar Aalto-vas.



Fredagsbuketten... en stor tjusig tulpanbukett i vasen Äng på soffbordet. 



En riktig färgklick...


Mamma och pappa fick en liten söt tulpanbukett...




Andra omgången primula... de brukar hålla sig fina två till tre veckor.


Den här vackra höga snittblomman fick vi av våra goda vänner Annika och Leif för en vecka sedan.

Tre höga stänglar... blommorna ser ut som små ståtliga minililjor... de heter alstroemeria.


Blommor piggar upp och jag låter hela hemmet blomma... som denna toablomma i badrummet!


Allt gott till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Så otroligt vackra amaryllis! Och tulpanerna som matchar inredningen så fint. Oj, oj, oj....

Ha en riktigt fin dag!

Varm kram,

Anneli

Annika sa...

Alstrmeria står sig hur länge som helst!!
Så tacksamma snittblommor.
MEn din amaryllis är ju OUT of this world! SÅ fin!!
Hoppas det känns ok att vara på jobbet igen efter sportlovet!
Kramar!

Anonym sa...

Tack Anneli! Tulpaner matchar allt! Eller hur? KRAM

Anonym sa...

Hej Annika! Roligt med blommor som står sig länge! Amaryllisen är enastående och att den blommar efter 2 1/2 månad är otroligt! KRAM

Mamma C sa...

Alstroemeria brukar jag köpa på marknaden. Den finns i många fina färger och står väldigt länge med.
Vilket blomstrande vackert vardagsrum det var hemma hos dig.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Kul med blommor som står sig länge! KRAM