söndag 26 februari 2023

Grande Finale på ledigheten...

Kära vänner! Hela helgen och mitt sportlov är snart över.
Men jag deppar absolut inte ihop för det. Jag har haft ett skönt lov.
Vi startade med att bjuda vår vänner Annika och Leif på fransk afton. 
Maken och jag var på Kungliga Operan. Vi firade Lotta 28 år. 
Och igår var det maken och jag som var bortbjudna till våra nästangrannar. 


Vi fick prova Lotta och Bosses nya fina bastu... de välkomnade oss med badrockar, cider, öl och snacks.


Och hur fint och mysig fick inte vi. HoHo... maken! Ska inte vi också slå till med en bastu?



Efter bastandet fick vi duscha och fixa till oss lite... på det blev det jättegod asiatisk mat.



Så mycket gott... och deras hem är så vackert. Alltid välkomnande att komma hem till dem. 



Förrätt... halstrad tonfisk på ett hav av nudelsallad. Välsmakande och vackert!
Asiatisk mat sätter färg... och jag älskar verkligen dessa smaker.



De här fritrade räkorna med lime och sötsur sesamsås till grillade grönsaker var delikata.


Ljummen kyckling, shiitake och bönsallad till jordnötssås... MUMS!




Vårrullar som jag dippade i en sesammajo mmm... och sen kom efterrätten!
Och vilken efterrätt... egen blodapelsinsorbet och mandelglass. JÄTTEGOTT!



Efterrätten tog vi i soffan... och vi tittade på Mello i efterhand på Play... rätt låt vann!
Min Mello-stass... glitterpumps med vassa klackar till glitterbyxor passade perfekt för kvällen.


1000-Tack för en supertrevlig kväll!

Allt gott till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Wow, vilken avslutning på ditt sportlov.
Bastu hade vi i huset när vi bodde i Sverige. Men vi slutade att basta när vi köpte vår badtunna och bastun blev som ett förråd istället.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! En fin vecka! Haha tror många bastun används som förråd tyvärr. Skönt är det i alla fall. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Vilket riktigt fint sportlov du har haft.Har ju också sett bilderna på Insta och FB.

Men vilket mysigt hus era vänner har, och vilken trevlig kväll ni fick. Guld! Älskar dina glitterbyxor. Jag har ett par liknande från ICHI, såklart :-)

Varm kram och trevlig jobbvecka önskar jag dig.

Ja, snart är det vår och Påsklov.

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Tack! Nu ska du njuta av lovet! Haha förvånar mig inte att även du har glitterbyxor✨ KRAM