torsdag 23 februari 2023

Massor av hyllningar och hurrarop🎉❤️🎉❤️đŸŽ¶

Den 17 mars 1995 var det sagt att du skulle komma, samma dag som min mamma skulle fylla 70 Ă„r. 
 Det var dĂ„ det skulle hĂ€nda. Vi visste inte om det skulle bli en Charlotta eller en Erik.
Sen kom verkligheten... det blev inte den 17 mars utan den 23 februari pĂ„ sportlovet! 


Och det var du mitt hjĂ€rtas fröjd som kom till oss... sĂ„ mycket KÄRLEK


Puss och Grattis till dig Lotta som fyller 28 Ă„r idag!


Det blev paketöppning, smarrig mat och god fika pÄ Mocca Deli.


Maten var till belĂ„tenhet... alla var supernöjda! 
Och sjÀlvaste födelsedagsbarnet blev jÀtteglad över alla överraskningar!
Lotta var sÄ tacksam för allt! Imorgon och pÄ lördag ska hon pÄ NÀrCon, Cosplay i Linköping.






Det var inte bara semlans dag i tisdags... det var Àven starten pÄ Ärets bok-rea! Har du varit dÀr?


Efter mysigt firande tog vi en svÀng till Akademibokhandeln och vi hittade alla varsin bok.
De tre böckerna jag ville ha egentligen var tyvÀrr redan SLUT!


I'm truly blessed... -Tack för en jĂ€ttefin dag!

Allt gott till dig min kÀra lÀsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

10 kommentarer:

FrÄn Glam till Damm sa...

Grattis till din fina Lotta!

Vilket trevligt firande ni fick.

Älskar bokaffĂ€rer. Vi har en pĂ„ gĂ„gatan i Mora och andra ca. 10 mil bort. Hoppas innerligt att den pĂ„ gĂ„gatan alltid blir kvar. SĂ„ mysigt att gĂ„ in dĂ€r.

Varm kram och ha det gott!

Anneli

P.S. Flytt till lÀgenheten Àr inte aktuellt sÄ lÀnge vi har hund. Den Àr tÀnkt som en sprÄngbrÀda till att ocksÄ kunna ha ett boende pÄ varmare breddgrader i framtiden. Helt enligt planerna alltsÄ. RÄkade bara komma lite vÀl tidigt i planen :-) Men för fin och för perfekt för att slÀppa.

Anonym sa...

Tack Anneli! Hoppas verkligen bokhandlarna fĂ„r leva kvar! Lycka till med era planer inför framtiden. Brukar titta pĂ„ TV-programmet ”En plats i solen”.

KRAM

Mamma C sa...

Vilken festlig och mysigt födelsedagsfirande det blev för Lotta.
Jag har inte sett nÄgon bokhandel hÀr i Spanien faktiskt. Nu har jag heller inte letat efter nÄgon, sÄ det kanske kan bero pÄ det.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack Carin! De flesta handlar pĂ„ nĂ€tet eller lyssnar pĂ„ böcker. Vet att det finns en bokhandel i Nerja😀 Fast böcker pĂ„ spanska Ă€r inget för mig.

KRAM

Ninnie sa...

Grattis till din Lotta! 28 Är, tÀnk vad tiden gÄr..! Tio Är yngre Àn min Àldste som blir 38 (!) i sommar - en svindlande tanke...Kan inte riktigt fatta att det var sÄ lÀngesen som jag blev mamma för första gÄngen...
Mysigt firande med dina tjejer och de smÄ. Jag har inte besökt bokrean i Är, men kanske till helgen.
LĂ€ste ocksĂ„ om er Stockholmstripp. SĂ„ spĂ€nnande att gĂ„ pĂ„ Operan, det har jag aldrig gjort! Göteborg (som Ă€r nĂ€rmare att Ă„ka till Ă€n Stockholm för mig) har ju ocksĂ„ en fin Opera, men dĂ€r har jag heller aldrig varit. Än!
Ha en fin helg! Kram frÄn Ninnie

Annika sa...

Grattis till Lotta!!
Vilket trevligt firande hon fick ocksÄ. Alla bilder Àr sÄ fina!!!
Bokrean minns jag sÄ vÀl frÄn förr, Àlskade den.

Vilken trevlig resa till Sthlm dessutom!
Freys ser jÀttemysigt ut. Snacka om centralt!
ÅÅÅ, ligger Grodan i operahuset? Minns bara Bakfickan, OperakĂ€llaren och Cafe Opera. NU lĂ€rde du mig ngt nytt. Ser jĂ€ttegott ut!!

Jag har varit pÄ Operan orÀkneliga gÄnger, nÀr jag bodde i Sthlm var jag dÀr ibland flera ggr i mÄnaden. Mest pÄ balett, eller nÀstan enbart pÄ balett. Jag tillhör den del av befolkningen som sett Svansjön sÄdÀr en 25 gÄnger, haha.
Jag har sett sÄÄÄÄÄ mkt balett att du anar inte. OCH Àlskar det! SÄ kul att ni sÄg Sweeeny Todd, gillar den!!
Toppenresa för er.

OH jo Anna, alla stater sÀljer alkohol, varenda en. Det Àr kommuner inom staten som kan besluta om dry county eller inte. Men varenda stat sÀljer alkohol. Visst Àr det fÄnigt med dry counties, nÀstan ofattbart.

KRAMAR och ha en trevlig helg!!

Anonym sa...

Hej Ninnie! Tack! Ja, vart tar Ären vÀgen? I vÄras var jag pÄ Göteborgs operan! BÄda tjusiga pÄ olika sÀtt! KRAM

Anonym sa...

Tack Annika! Haha klart stat kommun inte Àr samma sak. Men jag skulle inte bli förvÄnad. Varje stat Àr som ett eget land.

Wow sĂ„ hĂ€ftigt att du har sprungit pĂ„ operan sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger. Jag Ă€lskar ocksĂ„ balett. Men dĂ€r ligger jag i lĂ€ mot dig. Östgötabaletten sĂ„g jag flera gĂ„nger innan det lades ner.

KRAM

Anonym sa...

Grattis till din kÀra dotter!
MĂ„ste bara nĂ€mna att jag lagade din fiskrĂ€tt med citronsĂ„s och dill + rĂ€kor i dag och i gĂ„r köpte jag Vete-Kattens semlor tack vara ditt tips... SÅ gott; bĂ„de matrĂ€tten och semlan ger jag toppbetyg :)! TACK för din trevliga och fina blogg Anna!
Kram, Annika

Anonym sa...

Tack Annika! Vad glad jag blir av att höra det. Vete-kattens semlor Àr riktigt goda! Kul att maten smakade! KRAM