måndag 13 februari 2023

I torsdags roade vi oss!

Trevligt! Ja, så kan man sammanfatta min torsdag förra veckan.

Solen skiner och himlen är blå... samma blå färg som pärlhyacinten.


I torsdags gick jag 8862 steg med klassen... från skola till Louis de Geer för att gå på konsert. 
Verkligen en fin konsert med avgångsklassen från De Geer-gymnasiets musiklinje tillsammans med Norrköpings symfoniorkester. Det bjöds på både dans, teater, sång och massor av musik.

På kvällen hade vi en avtackning för en kollega som slutar för att börja plugga till något helt annat... 

Nämligen till programmerare. Spännande och ett modigt val i livet. 

 Lycka till Emilia! Själv räknar jag ner... tre år till innan pension.

Om jag fick skola om mig skulle jag satsa på något inom design, reklam eller arkitektur.


Jag hade ordnat och fixat med present och bokning på Restaurang Vila. 
Emilia är en teälskare så hon fick en stor Muminmugg med ett stort E på. 
I muggen en påse med ett fruktigt svart te. Hon fck även en blomma och en skärbräda.


Vilken fantastisk kväll vi fick! Tänk att jag har så många roliga och fina arbetskamrater.


Det som hamnade på mitt fat var en fisk och skaldjursgryta med sting... så god.
Blev även efterrätt... kan inte låta bli när alla andra beställer in det.
PISTAGEPAJ med aprikos, nötkrokant, laktrishonung och maräng. Lite för söt för mig... 
Men hallonen och lakritsen var mums.

Det blev en mycket uppskattad och trevlig avtackning för Emilia. 

Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken torsdag du hade. Bara en massa trevligheter.
Vilken fin avtackning ni hade för er arbetskollega.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Eller hur, allt på en och samma dag! KRAM

Annika sa...

Ja vilken fin dag!
Köpte också en kruka med pärlhyacinter i helgen.
Så fina.
Så fint ni firade av Emila. OCH vilken GOD mat!!!
Kramar och Glad Alla Hjärtans Dag!

Channal sa...

Hej Annika! Tack, hoppas du fick en fin Alla Hjärtan Dag! KRAM