onsdag 15 februari 2023

Happy Valentine❤

Hoppas ni fick en alldeles underbart kärleksfull Alla Hjärtans Dag! 



Igår i bilen på väg hem ringde jag och sjöng för mina hjärtan Ida, Lotta och Lasse.
Min älskling, du är som en ros... En nyutsprungen skär... 
Ja, som den vackraste musik... Min älskade du är... Älskar dig, pusspuss.

Väl hemma överraskade maken mig med en kärleksmåltid.
Det första jag tänker på när det kommer till en kärleksmåltid är hummer, champagne och smultron. Ja, ni vet! 


Men vet ni... maken bjöd mig till Villa Fridhem. En tradition vi har på Alla hjärtans dag. 
När vi anlände fick jag något att smutta på med min käraste



De välkomnade oss med gyllene bubblor i Peacock-baren innan vi avnjöt en fyrarättersmeny i Blå prinsen.



Det var här vi hade vårt bröllop och bröllopsmiddag 2017. 
Platsen vi avnjöt middagen på igår kväll var bordet vid burspråket där vi sa ja till varandra.


vilken kärleksmåltid 

HÄLLEFLUNDRA - Limesmetana, forellrom och örter 


LAMMYTTERFILÉ - Kål, svamp, rödvinssky och hasselnöt 



OSTAR - Utvalda ostar som serverades med fröknäcke och syltade fikon.


VINTERÄPPLE - Karamelliserat i kanel med äppelkompott och vaniljmascarpone



Det är lätt att älska Villa Fridhem... utsökt god mat i en underbar miljö.


Som bara den här vackra toaletten. Ja, då kan jag INTE låta bli att ta en toa-selfie.


1000-Tack älskling för en fin kväll! Allt gott till dig min kära läsare...

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Villa Fridhem är så vackert ställe.
Vilken mysig Alla Hjärtans Dag du fick där med din man.
Verkligen mycket gott som ni åt.
Ha en fin torsdag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Visst är det fint där. Så tacksam🫶🏻 KRAM

Hannas krypin sa...

Vilket fint alla hjärtans dag-firande ni fick. Maten ser ljuvligt god ut och miljön är väldigt vacker.

Anonym sa...

Hej Hanna! Tack, ja det var väldigt lyxigt. Känner mig bortskämd. KRAM

Ninnie sa...

Vilken fin, mysig och kärleksfull alla hjärtans dag du fick! Vi inte fira hjärtans dagen så mycket, istället firar vi födelsedag! (Jag fyller ju år...)

Anonym sa...

Hej Ninnie! Stort grattis i efterskott! Vilken fin dag att fylla år på. KRAM

Annika sa...

Wow!!
Vilken V-dag ni fick!!
SÅÅÅ vackert och så gott det ser ut.
Förstår att ni njöt. Vilken kväll.
P och jag ska fira ikväll härhemma.
Rosenbuketten på bild ett är wa-wa-wooom!!!
Trevlig helg och stor kram!!

Anonym sa...

Tack Annika! Floristen på Villa Fridhem heter Ebba och det var hon som gjorde min brudbukett och ordnade alla blommor till vårt bröllop. Hon är fantastiskt duktig. En konstnär! Ha det jättemysig ikväll med din käraste. KRAM