tisdag 7 mars 2023

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...

Längtar efter våren... i skrivande stund känns som att det kommer vara vinter fram till midsommar.
Vitt, vitt med massor av SNÖ och -2°. Vägrar vinter... här är jag trotsig i blommig kjol och blus.
Hmmm... men mina vårklänningar får jag nog vänta med ett tag till!



Brrrrr... FRYSER! Tar på mig en varm tjock mohairtröja istället för blusen.
Jag är så glad över alla mina VARMA polotröjor! 
Den här bruna polotröjan passar till kjolen och jag har tröjan även i grått.


Se vilket fint kort jag fick av en god vän.
Gillar denna svarta stora bylsiga polotröja i cashmere... här till tajta gråa jeans.



De här jeansen med dragkedja nertill köpte jag på superrea 2018... lika snygga idag!

Min klassiska kamelhårsulster blir aldrig omodern... 


En storfavorit är denna mjuka och lena stålgrå polo i naturens egen värme... jakull.
Jakull kliar INTE, den bara värmer mig gott! Stålgrå ankelkorta kostymbyxor i ull håller också värmen.




Jägarmodell är bästa axelremsväskan om du frågar mig.


Jag har inga klädproblem vintertid tack vare alla gosiga polotröjor. Ett måste i min garderob.
Här är den grå mohairjumpern som är i samma modell som den bruna överst i inlägget.



Med puderrosa kinder och läppar önskar jag dig allt gott min kära läsare.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Anna, du är så snygg i allt och har en underbar stil. Klassisk, krispig, elegant. Busvisslar på det!

Älskar dessa inlägg :-)

Ha en riktigt fin dag!

Tänker på dig.

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Tack Anneli! Önskar dig detsamma! KRAM

Mamma C sa...

Så snygg som alltid och nu är det verkligen bra med alla polotröjor du har 😉, för vilket väder ni har fått.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Carin! Ja du, vilken vinter! Men SOLEN skiner i alla fall! KRAM