onsdag 22 mars 2023

Nostalgitripp❤


Älskar mina Starlet... 1.75 :- för en pockettidning. Varje tisdag sprang jag till tidningskiosken Pomona.
 Tänk, då hette det veckotidning. Ja, på den tiden kom tidningarna ut en gång i veckan. 


Minns mina brevvänner... det var kul att skriva brev. Valde mina brevpapper med omsorg.
Hade flera fina set med brevpapper... tror faktiskt att jag har några kvar. 
Vilken tur att jag är en samlare och inte bara kastar bort gamla minnen.


Har en bunt med Starlet i stringhyllan i vardagsrummet... snyggt!


Det var genom Starlet som jag lärde mig rita tjejer. Oj, vad jag satt och ritade och målade Starlet-tjejer.
Sådana målningar som Carolina Gynning har blivit känd för idag.



På baksidan av tidningen var det alltid ett idolporträtt...

STARLET hade många bra och intressanta reportage om aktuella popidoler. 


Hahaha... vem minns dansbanden Rospiggarna och Polarna? Inte jag!



Horoskopet och insändarna... det var grejer det! Men bäst var serierna... älskar't!



Har du någon relation till Starlet? Eller till Mitt Livs Novell kanske...
Allt ljus på dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ingen relation till varken Starlet eller Mitt livs novell. Utan på min tid var det Bildjournalen som gällde och som utgavs av Åhlen & Åkerlunds förlag.
Polarna med Jörgen Edman vet jag spelade på ett stadshotell , i filmen Repmånad där bl.a Lasse Åberg medverkade.
Rospiggarna känner jag bara igen till namnet.
Kul att se dina gamla tidningar med den tidens idoler.

Mvh
Berit

Channal sa...

Hej Berit! Vad kul! Jag sökte Rospiggarna och Polarna på Youtube, och där finns de minsann! Bildjournalen läste inte jag men jag har hört talas om den tidningen. VeckoRevyn gillade jag när jag blev lite äldre. KRAM

Mamma C sa...

Båda dessa tidningar kommer jag ihåg, och Starlet var nog favoriten av de båda. Sedan kom VecoRevyn precis som du skriver ovan för mig med.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Idag är det inte många unga som läser en tidning. De har sina mobiler med Snap, Insta och TikTok mm. Det var bättre förr... eller hur? KRAM