söndag 12 mars 2023

Min söndag...

Kära vänner! Som jag längtade efter snö hela januari februari! Men si då kom ingen snö! 
Och nu vill jag bara ha vår med värme och sol. Ja, då kommer snön minsann och massor av minusgrader!



Idag kom Ida och Frank till oss... Alma låg hemma och var lite sjuk med sin pappa.
Skönt för Ida och Frank att få komma ut... vi gjorde en utflykt till Kolmårdens Tropicarium.
Lemurerna var pigga och nyfikna... haha så söta!



Det är spännande att kliva in i en tropisk värld bland grönskande växter och brusande vattenfall! 
I korallrevet såg vi Sveriges största hajar som gled fram bland vackra fiskar och rockor.




Vi mötte apor, fåglar, alligatorer och mängder med stora giftiga ormar... brrr!


En stor elektrisk ål hälsade på Ida...




Väl hemma igen hjälptes vi åt med maten... det blev kyckling i ugn med pommes frites.
Ida gjorde en god sås och en fräsch sallad. Allt smakade jättegott när vi satt tillsammans i solen!
Tänk så mysigt det är när vi får lite besök... alltid kul!


Skjutsade hem Ida och Frank i skymningen... så vackert vid Bråviken.
När jag fick syn på alla svanar... ja, då var det bara att stanna bilen och gå ut och fotografera.




Idag lite schlagertrött... tänk, jag tippade rätt mina topp tre i Mellofinalen. Och rätt låt vann!

Skön söndag till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon i stugan!

Vilken härlig dag ni fick!

Det verkar som om att hela Sverige fick av den där snön och minusgrader. Ja, nu vill vi ha takdropp, och snödroppar i trädgården....

Det finns inget som värmer mammahjärtat mer än att få umgås med sina vuxna döttrar.

Ha en riktigt fin måndag!

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Visst är det så! Det bästa som finns💕 KRAM

Mamma C sa...

Vilken dag med besök på Tropicariet. Tänk där hade vi årskort när barnen var små. Vi åkte nog mest dit för att umgås med fåglarna. Vi fick t.o.m. en amazonpapegoja av dem som var utfryst från de andra i fågelgänget.
Ha en fin dag.
Kram Carin
Glömde skriva att svanbilderna är så vackra.

Anonym sa...

Hej Carin! Coolt, ni fick en papegoja! Hoppas den trivdes hos er. Ida och de har årskort. Borde kanske ha skaffat ett jag med.

KRAM

Ninnie sa...

En härlig söndag. Att umgås med barn och barnbarn är det bästa!! Så härligt att du har dem nära. Frank har blivit så stor pojke! Så synd att inte Alma kunde följa med och titta på djuren, hoppas hon mår bättre nu.
Vårt äldsta barnbarn är ju 10 (blir 11 i sommar) och har fått en egen telefon. Så nu brukar vi ringa o sms:a varandra, han och jag och lillasyster Lilly. Det är så roligt, de bor ju 12 mil från oss så vi ses inte så ofta.

Njuter av din utsikt från ditt kök! Underbart!!

Rätt låt vann ju, håller med! Jag har inte följt mello innan, men såg faktiskt finalen. Loreen var i en klass för sig!!

Ha en fin vecka. 💕

Channal sa...

Hej Ninnie! Alma och Frank brukar facetajma med mig fast vi har nära varandra. Idag ringde Alma och ville att jag skulle komma med Mac Donald's till henne... hahaha! Klart mormor gjorde det nu när hon har varit hemma och mest bara sovit och druckit. Det var det enda hon var sugen på hjärtat!

KRAM