fredag 24 mars 2023

Vilket ruggvĂ€der🌧


Men se vilket fantastiskt blombud som kom till dörren igÄr frÄn klassen.
Jag blev verkligen glatt överraskad och rörd. SÄ vacker bukett! Saknar klassen massor!

Jag fÄr flera gulliga meddelanden och telefonsamtal... jag har sÄ mÄnga fina vÀnner!
KÀnner mig rik... blir varm i hjÀrtat! Vad gör det dÄ att regnet vrÀker ner utanför.
Maken och jag behövde komma hemifrÄn en stund sÄ det blev fredagslunch pÄ VirÄ Bruk.



En god vÀrmande spenat- och grön Àrtsoppa i en kÄsa och en frÀsch sallad med röd- och grönkÄl, bladspenat, Àpple och krutonger i en god vinÀgrett. Nybakat bröd med ostsmör.




Brasan vÀrmde oss gott... till kvÀllen "VirÄ fredag" med trerÀtters var fullbokad.
Det kan jag förstĂ„ med sĂ„ god mat... se HÄR!



Vi blev supernöjda med vÄr goda fredagslunch... mmm... mums!
VirÄs Andfritters med rostade rotfrukter, örtkrÀm och viltsky med timjan.


Efter maten en mugg med gott kaffe och en liten chokladsnitt toppad med flingsalt.
Mamma bakade chokladsnittar... det var mina favoritkakor som barn. 
Men hon hade pÀrlsocker pÄ sina.


Den hÀr kvÀllen kommer innehÄlla fotboll... Sverige - Belgien. Heja Sverige!

Allt gott till dig min kÀra lÀsare var du Àn Àr!

Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Ninnie sa...

Mysig fredagslunch ni fÄtt idag. Det ser verkligen jÀttegott ut.

Och sÄ vackra blommor du fÄtt. SÄ fint!

Ja, usch vilket regnvÀder, hÀr har regnet vrÀkt ner i flera dagar.
Men det Ă€r i alla fall VÅR, det kĂ€nns i luften.

Önskar dig en fin helg. Varma KRAMAR, tĂ€nker pĂ„ dig!

Ninnie sa...

....Och nu har jag lÀst om alla dina Starlet-tidningar! SÄ roligt att du sparat dem! Jag lÀste ju ocksÄ Starlet förstÄs, Àlskade de dÀr serierna.
Och liksom du tecknade jag Starlet-inspirerade tjejer nÀr jag var tonÄring!

Anonym sa...

Tack Ninnie! IgÄr hade vi SOL och 11 grader varmt, sÄ skönt! Idag regn, regn och storm! April förra Äret snöade det! Men vÄren lurar dÀr bakom husknuten. KRAM

Anonym sa...

Haha underbart Ninnie! Vi Àr lite lika du o jag. Snacka om nostalgitripp!! KRAMAR

Mamma C sa...

Vilken mysig och god lunch ni var ivÀg pÄ.
SÄ fin bukett frÄn din elever.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Ja, trots ruggvÀder finns det mÄnga ljusglimtar! KRAM