torsdag 9 juni 2011

Det är juni, och det är en tropisk hetta!

Ord är ord... Tankar är tankar... Det jag vill säga är nog mest att min hjärna går på tomgång just nu. Precis som en sådan där ful takfläktslampa som bara snurrar varv på varv på varv utan att komma fram till någonting alls! Men samtidigt skriver hjärnan!
Sovrumsfönstren står öppna och svalorna kvittrar, himlen är oskyldigt blå och mannen ligger vid min sida och snusar... han är helt slut efter allt slit med trädäcket på baksidan som han och sonen jobbar med! Lotta är också helt slut efter alla skolaktiviteter! Hon är solbränd, myggbiten och smutsig om fötterna... växlar med att vara glad och ledsen! På torsdag nästa vecka tar hon examen, min lilla stora tjej slutar nian! Hon slutar nian från samma skola som jag gick på! 32 år sedan jag slutade, 1979. Minns känslan än idag... minns att jag grät! Jag har alltid tyckt att det har varit roligt att gå i skolan!
Detta är andra kvällen i rad som jag absolut inte gör någonting... bara chillar och har det skönt! Imorgon blir det SPA med jobbet, fotmassage och pedikyr för mig... ska bli så underbart! Jag kommer gå som på bomull!! Efter SPA blir det en stor disputationsfest med mannen! WOW Så häftigt! De säger att det är hälften så roligt att ställa till med bröllop som att ha en disputationsfest! Ska bli så spännande! Har aldrig varit på det tidigare! Men jag har varit på massor av bröllop, typ tjugo stycken!
Det är så himla lite kvar nu. Nu vill jag ut och resa! Packa resväskan! Nästa fredag... bara sju dagar kvar... bara 7 dagar kvar!
{foton av mig från gårdagens morgonpromenad till jobbet
}

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vilka härliga bilder!
Kram!

Unknown sa...

enjoy your time in SPA

Paula sa...

Visst har vi härliga sommardagar...
Ha en fin fredag! Kramar

Lena/isklockan sa...

Vad härligt det låter med fotmassage och pedikyr. Det gick jag på flera gånger när jag var till Thailand för några år sen.

Kram